Brown Bag -seminaari: Biodiversiteetissä on kyse niin ympäristön kuin ihmisten terveydestä

Tervetuloa kevään viimeiseen Brown Bag -seminaariin keskustelemaan elonkirjon merkityksestä ihmisten ja ympäristön terveydelle. Seminaari järjestetään Linnanmaan Telluksen Stagella ja etänä Brellassa maanantaina 29.5. klo 11–12. Tapahtuma on englanninkielinen.
Image of brown lunch paper bag and text "University of Oulu, Brown Bag research lunch seminar"

Tapahtuman tiedot

Tellus Stage Linnanmaan kampuksella & Brella

Seminaarissa puhuvat Biodiverse Anthropocenes -profilaatioteeman nuorempi apulaisprofessori Stefan Prost ekologian ja genetiikan tutkimusyksiköstä sekä Biocenter Oulun ja translationaalisen lääketieteen tutkimusyksikön yliopistotutkija Justus Reunanen. Prost tutkii muun muassa DNA:han perustuvien tutkimusmenetelmien käyttämistä biodiversiteetin kartoittamisessa sekä uhanalaisten lajien suojelemisessa. Reunanen puolestaan tarkastelee tutkimuksessaan ihmisen mikrobiflooran merkitystä terveydelle ja sen roolia sairauksien synnyssä.

Ilmoittaudu seminaariin täällä viimeistään 25.5.

Pyydämme kaikkia osallistujia ilmoittautumaan riippumatta, osallistuvatko he etäyhteydellä vai paikan päällä. Seminaari striimataan Brella-alustalla, ja linkki Brellaan lähetetään vain ilmoittautuneille. Brellassa voi myös verkostoitua samoista tutkimusaiheista kiinnostuneiden kollegojen kanssa ja vierailla virtuaaliständeillä, jotka esittelevät Oulun yliopiston tarjontaa. Lisäksi seminaarin esitysten kalvot ovat saatavilla Brellassa. Seminaariin paikan päällä osallistuville on tarjolla lounasta.

Tämän kevään Brown Bag -seminaareissa tutustumme, kiinnostavan tieteidenvälisen keskustelun ohella, Biodiverse Anthropocenes -profilaatioteeman tutkijoihin ja heidän tutkimukseensa. Suomen Akatemian rahoittamassa tutkimusteemassa tutkitaan käynnissä olevaa biodiversiteetin katoa, joka uhkaa monilajista hyvinvointia ja planetaarista kestävyyttä. Tutkimusteemassa luodaan myös tulevaisuuteen suuntautuvia ratkaisuja niin arktiselle alueelle kuin ympäri planeettaamme.

Brown Bag -lounasseminaareissa Oulun yliopiston tutkijat pääsevät tuomaan lempiaiheitaan esille omaa alaansa laajemmalle yleisölle ja käymään poikkitieteellisiä keskusteluita oman alansa ilmiöistä. Brown Bag -seminaarit ovat avoinna kaikille. Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!

Viimeksi päivitetty: 16.5.2023