Brown Bag -seminaari: Miten tekoäly muuttaa koulutusta ja elinikäistä oppimista?

Tekoälyn vaikutus kasvaa monilla elämänalueilla, muokaten ja mullistaen mm. tapojamme oppia ja työskennellä. Tule mukaan Brown Bag -seminaariin torstaina 22.2. kuulemaan lisää siitä, miten tekoäly vaikuttaa koulutukseen. Millaisia uusia taitoja oppijoiden on kehitettävä menestyäkseen tekoälyn valtaamassa maailmassa? Miten tekoäly vaikuttaa opettajien työhön? Entä miten tekoäly tukee jatkuvaa ja elinikäistä oppimista?
Image of brown lunch paper bag and text "University of Oulu, Brown Bag research lunch seminar"

Tapahtuman tiedot

Tellus Stage, Linnanmaan kampus & Zoom

Linnanmaa
Muu

Seminaarin puhujat ovat professori Kristina Mikkonen ja apulaisprofessori Andy Nguyen Hybrid Intelligence: Human-AI Co-evolution and Learning in Multi-realities (HI) -tutkimusohjelmasta. Hybrid Intelligence -tutkimusohjelmassa pyritään yhdistämään ihmisten ja koneiden vahvuudet eettisesti, vastuullisesti ja tuloksellisesti sekä linkittämään Oulun yliopiston huippuosaamista tunnetekoälyn, oppimisprosessien ja havainnointitekniikan aloilla tekoälypohjaisten ratkaisujen kehittämiseen, esimerkiksi koulutuksessa ja hoitotyössä.

Apulaisprofessori Nguyen puhuu seminaarissa tekoälyn roolista koulutuksen muokkaajana, keskittyen sen integroimiseen oppimiseen, opetukseen ja tutkimukseen. Hoitotieteen professori Kristina Mikkonen puhuu siitä, miten hybridiäly tukee jatkuvaa ja elinikäistä oppimista terveydenhuollon koulutuksessa, lähestyen aihetta ihmiskeskeisestä näkökulmasta.

Seminaari pidetään torstaina 22.2. kello 11-12 Tellus Stagella Linnanmaan kampuksella. Lounasta on tarjolla heille, jotka ilmoittautuvat seminaariin maanantaina 19.2. kello 12 mennessä. Huom. Seminaari on englanninkielinen.

Jos et pääse Linnanmaan kampukselle, voit osallistua seminaariin myös Zoomin kautta.

Hoitotieteen professori Kristina Mikkonen johtaa Health Care Education and Competence -tutkimusryhmää. Hän on Hybrid Intelligence -tutkimusohjelman johtoryhmässä ja sen Emerging sustainable effects on the quality of life -tutkimusteeman yhteyshenkilö.

Ennen liittymistään Hybrid Intelligence -tutkimusohjelmaan, apulaisprofessori Andy Nguyen työskenteli Suomen Akatemian tutkijatohtorina Learning and Educational Technology Research Labissa. Hänellä on myös dosentin arvonimi Oulu Advanced Research on Service and Information Systems -tutkimusryhmässä.

Oulun yliopiston Brown Bag -seminaarien ideana on mahdollistaa kohtaamisia eri alojen tutkijoiden välillä ja lisätä tieteidenvälistä keskustelua. Kerran kuussa kutsumme kaksi tutkijaamme eri tieteenaloilta puhumaan samaan aihepiiriin liittyvästä tutkimuksestaan. Tervetuloa mukaan oppimaan uutta, kyselemään ja keskustelemaan!

Viimeksi päivitetty: 25.1.2024