Kalevalan ja suomalaisen kulttuurin päivä (avoin kaikille!)

Tapahtumassa pääset tutustumaan mm. Suomen kansalliseepokseen, Kalevalaan ja sen eri muotoihin sekä kieltenopiskelumahdollisuuksiin.
two people reading a book together outside in the snow

Tapahtuman tiedot

Tapahtuman ständeillä kaikille vieraille on tarjolla hauskoja kielen oppimiseen liittyviä tehtäviä. Tehtävien suorittamisesta voi saada oman “International University of Oulu“ haalarimerkin. Huomaathan, että haalarimerkkejä on rajoitettu määrä.

Tapahtumapaikkana toimii Linnanmaan kampuksen pääaula vihreiden naulakoiden edustalla. Voit tulla paikalle omien aikataulujesi mukaisesti klo 11:00-13:00 välillä. Kaikille osallistujille on tarjolla kahvia/teetä ja pientä välipalaa.

Tilaisuuden ohjelma:

• Tapahtuman infopiste
    Tutustu tämän kevään suomen kielen opiskelumahdollisuuksiin ja Kalevalaan liittyvään tutkimukseen yliopistossamme. Osallistu kilpailuun ja voita Kalevala-kirja vastaamalla kysymykseen "mitä on suomalainen kulttuuri?”. Voittajan valitsee tapahtuman järjestelytiimi tapahtuman lopussa.
  • Kalevala -infopiste
    Kirjastohenkilökuntamme esittelevät Kalevalan eri muotoja. Tutustu kirjoihin, valitse sinulle sopivin ja lisää se "luettava" -listallesi!
  • Suma ry, suomen kielen opiskelijoiden ainejärjestö
    Tutustu Kalevalan juuriin ja alkuperään sekä saa tietoa killan tulevista tapahtumista;
  • ESN, Erasmus-opiskelijavaihtoverkosto
    Tutustu ESN:n tapahtumakalenteriin ja tee hauskoja kielenarvaustehtäviä. Tulostaulukon kärjessä olevat osallistujat saavat pieniä palkintoja tapahtuman jälkeen!
  • Kieltenoppimispiste
    Tiesitkö, että Oulun yliopistossa voit opiskella myös japanin, ranskan, saksan, venäjän tai ukrainan kieltä ja kulttuuria? Tule kysymään kieliopinnoista! Samalla voit osallistua pieneen kielitaitovisaan, saada “International University of Oulu” haalarimerkin, ja voittaa pieniä palkintoja. Ständillä on Kieli- ja viestintäkoulutuksen japanin, ranskan, saksan, venäjän ja ukrainan opettajia.

Tule juhlimaan talven viimeistä päivää kanssamme!

Viimeksi päivitetty: 3.3.2023