KAUTE talks x Oulun yliopisto -webinaari 8.10: Mikroyrityksistä kestävää kasvua

KAUTE Talksissa 8.10. keskustellaan mikroyritysten kestävän kasvun mahdollisuuksia. Kuinka mikroyrityksiä saadaan lisää? Kuinka ne saadaan kasvu-uralle niin valtakunnallisesti kuin kansainvälisesti? Miten mikroyritysten vientiä edistetään? Suomen kaikista yrityksistä lähes 95 prosenttia on alle 10 henkilöä työllistäviä mikroyrityksiä.
KAUTE talks panelistit Oulun yliopistolla 8.10

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

UniOulu YouTube-kanavalla

Näistä kysymyksistä keskustelevat elinkeinoministeri Mika Lintilä, Suomen Yrittäjien pääekonomisti Mika Kuismanen, mikroyrittäjä, Workday Designers Oy:n Anna-Kaisa Varamäki, yrittäjä Anne Paso, Lovi Oy:sta sekä Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutin johtaja, professori Matti Muhos tilaisuuden juontajan Simo Kekäläisen johdattelemana.

Mika Kuismanen: “Mikroyritykset ovat merkittäviä arvonluojia ja työllistäjiä Suomessa. Niiden yhteenlaskettu liikevaihto on noin 75 miljardia euroa ja ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 315 000 työntekijää. Valitettavasti viime vuosina pienten työnantajayritysten lukumäärä on laskenut. Tähän on saatava suunnanmuutos, sillä työnantajayrittäjyyden lisääntyminen on kestävän kasvun ja kansainvälistymisen välttämätön ehto.”

Lue mitä #KAUTEtalks-panelistit kertovat ennakkojutussa, mikä on mikroyritysten todellinen merkitys Suomen taloudelle ja kestävälle kasvulle.

Tutkimuksen näkökulmia paneelikeskustelulle tarjoavat professori Matti Muhos, mikroyrittäjyyskeskus MicroENTRE:n tutkimusjohtaja Anna-Mari Simunaniemi sekä instituutin alueellisen erinomaisuuden tutkimusryhmän johtaja Ossi Kotavaara. Matti Muhos puhuu mikroyritysten kestävästä kasvusta ja viennistä ja Ossi Kotavaara avaa mikroyritysten alueellista tilannekuvaa Suomessa ja Euroopassa tilastojen näkökulmasta. Anna-Mari Simunaniemi virittää ajatusta siitä, kuinka vastuullisuudella saadaan aikaan kilpailukykyä.

KAUTE-säätiö tukee korkeatasoista tutkimusta kaupallisilla ja teknillisillä aloilla. Säätiön tarkoituksena on edistää suomalaisen yhteiskunnan ja yritysten kestävää uudistumista.

Aika: pe 8.10.2021 klo 9.00-10.30

Paikka: Oulun yliopiston YouTube-kanava, linkki jaetaan ilmoittautuneille.

Ilmoittaudu mukaan tästä.

Webinaarin järjestävät yhteistyössä KAUTE-säätiö ja Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutti. Tapahtuman kieli on suomi.

Viimeksi päivitetty: 27.9.2021