Kirjaston tietoisku: SciFinder-n perusteet ja uudet ominaisuudet

SciFinder-n käsittää kirjallisuus- ja patenttiviitteitä sekä tietoa kemiallisista yhdisteistä ja reaktioista. SciFinderin aihealueita ovat muun muassa kemia eri sovellusalueineen, prosessi- ja ympäristötekniikka, materiaalitutkimus, biokemia ja lääkekemia.

Tapahtuman tiedot

Tiedekirjasto Pegasus & Zoom

Vieraile tapahtumassa

Kirjaston SciFinder-n -tietoisku Oulun yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle torstaina 27.4. klo 10–11.

Tietoiskuun voi osallistua paikan päällä Tiedekirjasto Pegasuksen luokassa PK251 tai etänä Zoomissa https://oulu.zoom.us/j/69222172634?pwd=TXJSTnFLYytDWndVeE41alNwUVJNQT09.

Oulun yliopiston opiskelijoilla ja henkilökunnalla on käyttöoikeus SciFinderiin. Jokaisen käyttäjän tulee rekisteröityä henkilökohtaisesti. Anna rekisteröitymislomakkeella oulu.fi-loppuinen sähköpostiosoite. Linkki rekisteröitymiseen

Tietoiskussa keskitytään SciFinder-n uuden alustan ominaisuuksiin, kirjallisuusviitteiden hakuun ja uusien CAS Concepts ja CAS Lexicon -ominaisuuksien hyödyntämiseen tiedonhaussa. Lisäksi käydään läpi, kuinka haetaan kemiallisia yhdisteitä ja reaktioita.

Lisätietoa: informationservice@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 19.4.2023