Mitä kuuluu alumni? -haastattelussa biokemian ja lääketieteen alumni Pauli Ohukainen

Mitä kuuluu, alumni? -haastattelut valaisevat Oulun yliopiston alumnien uratarinoita eri tiedekunnista. Joulukuun haastattelussa omasta urapolustaan kertoo biokemian ja molekyylilääketieteen sekä lääketieteen tiedekuntien alumni, filosofian tohtori Pauli Ohukainen.

Tapahtuman tiedot

Instagram Live @UniOulu

Pauli suuntautui perustutkinnossaan biokemialla molekyylibiologiaan ja bioteknologiaan ja tohtorin tutkinnon hän teki lääketieteelliseen tiedekuntaan farmakologian ja toksikologian laitokselle. Väitöskirjan aiheena oli: Ihmisen aorttaläpän ahtauman molekulaariset mekanismit.

Pauli on työskennellyt uransa aikana hyvin monipuolisesti eri tehtävissä ja rooleissa: tutkijana Oulun yliopistolla sekä vierailevana tutkijana Melbournessa, Baker Heart and Diabetes Research Institutessa. Tällä hetkellä hän työskentelee Oura Healthissa Senior Research Scientist tehtävässä. Tutkimustyönsä ohella hän toimii julkisuudessa tieteeseen perustuvan tiedon puolestapuhujana “Tervettä skeptisyyttä” brändinsä kautta.

Haastattelu lähetetään suorana Oulun yliopiston Instagram-tililtä @UniOulu torstaina 8. joulukuuta klo 15.00. Haastattelijana toimii Histoni ry:n Eemu Peltokorpi. Tapahtuma pidetään suomeksi.

IG-lähetykset on suunniteltu opiskelijoille avuksi ja inspiraatioksi oman uran suunnitteluun sekä kaikille muille aiheesta kiinnostuneille. Tervetuloa mukaan!

Viimeksi päivitetty: 5.12.2022