Nokia Student Network Hackathon 2022

Haluatko luoda jotain merkityksellistä? Haluatko käyttää teknologiaa globaalien ongelmien ratkaisemiseen? Haluatko työskennellä Nokia Bell Labsin huippututkijoiden joukossa kesällä 2023? Tule mukaan Hackathoniin yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa eri puolelta Suomea!

Tapahtuman tiedot

Saalastinsali

Tervetuloa osallistumaan Nokia Student Network Hackathoniin

Kokoa 4-6 henkilön joukkue, ja osallistu paikalliseen Hackathoniin Oulun yliopistossa

Ilmoittaudu mukaan tapahtumaan rekisteröimällä joukkueesi viimeistään 12.10.2022 tästä linkistä.

Nokia Student Network Hackathon finaali

Nokia Student Network Hackathon huipentuu finaaliin, jossa kunkin paikallisen tapahtuman voittajajoukkue kisaavat voitosta keskenään. Finaali järjestetään Elisa Masters Majors Esports tapahtuman yhteydessä 18.–19. marraskuuta 2022 Espoon Metro Areenalla. 24 tuntia kestävä kisa alkaa klo 17.00, ja ratkaisun luomiseen on varattu aikaa 20 tuntia. Haasteen teemat ovat samoja kuin paikallisissa tapahtumissa.

Haasteet

Kilpailun tavoitteena on hyödyntää teknologiaa ratkaisemaan maailmaamme kohdistuvia suuria haasteita. Planeettaamme kohdistuva paine kasvaa, ja meillä on suuri tarve vähentää hiilidioksidipäästöjä ilmastonmuutoksen torjumiseksi. Lisäksi niukkojen luonnonvarojen käyttö tarvitsee uusia ratkaisuja planeettamme monimuotoisuuden suojelemiseksi. Teollisuuden tuottavuus hidastuu, sillä digitalisaatio ei ole saavuttanut teollisuuden parissa vielä tasoa, jolla yritykset ja yhteisöt voisivat tehostaa toimintaansa menestyäkseen niille parhaalla mahdollisella tavalla. Kolmas haasteteema liittyy tasa-arvoisemman saavutettavuuden lisäämiseen työn, terveydenhuollon ja koulutuksen saralla.

Teknologiat, joita ratkaisuissa voi pohtia, ovat: Mobile Network and IoT, Network as Code, Cybersecurity, 5G, and the Public Cloud. Haasteet paljastetaan tapahtumien alussa, ja joukkueilla on paikallisissa tapahtumissa viisi tuntia aikaa luoda demo, malli tai PowerPoint-esitys ratkaisusta.

Hackhathoniin voi osallistua kannettavan tietokoneen ja verkkoyhteyden avulla – muuta et tarvitse.

Kriteerit

Menestyäksesi Hackathonissa sinun ja joukkueesi tulee ottaa huomioon ratkaisun ainutlaatuisuus, markkinoiden vaikutus (käyttäjä, asiakas, yhteiskunta, teknologian kehitys) ja rahallinen vaikutus. Viimeisenä, muttei vähäisimpänä, tulee esitellä ehdotus miten ratkaisu voidaan toteuttaa teknisesti. Vain mielikuvitus on rajana!

Palkinnosta

Finaalikilpailun voittajajoukkue kutsutaan kesällä 2023 töihin Nokia Bell Labsiin Espooseen tai Tampereelle. Bell Labs on tunnettu laboratorio, joka on kehittänyt ihmisten väliseen viestintään liittyvää teknologiaa lähes vuosisadan ajan. Nokia Bell Labs on tunnustettu monilla arvostetuilla palkinnoilla, mm. yhdeksällä Nobel-palkinnolla.

Lisätietoja: riitta.m.jantunen(at)nokia.com

Tule mukaan!