Ortotopologian lopulliset alkeet -näytelmä

Huippusuosion saanut näytelmä Ortotopologian lopulliset alkeet, joka kertoo edesmenneestä pseudotieteilijästä ja ortotopologian dosentista Aapo Heikkilästä, tulee takaisin syksyllä.
Ortotopologian lopulliset alkeet -näytelmän mainoskuva

Tapahtuman tiedot

L1-sali, Linnanmaan kampus

Näytökset järjestetään perjantaina 16.9.2022 klo 18.00 ja lauantaina 17.9.2022 klo 18.00 Linnanmaan kampuksella L1-salissa (saapuminen ovelta 2T, Erkki Koiso-Kanttilan katu).

Ohjaaja Markku Pölönen: ”Ylitse tieteellisten ansioiden, Aapo Heikkilän elämäntyön merkitys on poikkeusyksilössä, joka antoi Oulun yliopistolle humaanit kasvot ja herätti nykyäänkin erittäin ajankohtaisen kysymyksen: Onko viisasta uhrata huumori ja inhimillinen lämpö aikamme poikkeuksia suvaitsemattoman tehokkuuden alttarille? Ortotopologian peruskäsitteistöön kuuluu Heikkilän kehittämä ultrafiltteri, se ei pelkästään suodata yhtälöistä numeroita pois, vaan nostaa hymyn huulille ja palan kurkkuun: miten rohkea ihminen!”

Viime keväänä esitetyillä huippusuosituilla näytöksillä kerättiin 44 000 euroa Oulun yliopiston opiskelijoiden virkistys- ja mielenterveystyöhön.

Lisätietoa näytelmästä: www.aapolopullisetalkeet.net

Liput osoitteesta: www.ticketmaster.fi

Näytelmän tuottavat yhteistyössä: Oulun yliopisto, Oulun yliopiston ylioppilaskunta (OYY), Klaffi Tuotannot Oy, Suomen Filmiteollisuus Oy

Viimeksi päivitetty: 8.9.2022