Ota tulevaisuus haltuusi -työpajasarja 1. Tulevaisuus mahdollistajana 15.3. ja 27.3.

Tulevaisuus mahdollistajana -työpaja aloittaa yritysten ja yhdistysten uudistumisen tueksi suunnitellun kolmiosaisen Ota tulevaisuus haltuusi -työpajasarjan. HUOMAA PÄIVÄMÄÄRÄT, sillä koulutuksia on jouduttu kertaalleen lykkäämään.

kolme ihmistä katsoo valkotaulua

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Oulun yliopisto, Linnanmaan kampus, Tellus Stage ja Tellus Backstage

Maaliskuussa 2023 alkava Ota tulevaisuus haltuusi -työpajasarja on suunniteltu yritysten ja liiketoimintaa harjoittavien yhdistysten uudistumisen tueksi. Tämä maksuton työpajasarja sisältää kolme työpajakokonaisuutta teemoilla 1) Tulevaisuus mahdollistajana, 2) Uudistumisen työkalut ja 3) Uudistuminen käytännössä. Työpajat räätälöidään osallistujien tarpeita vastaaviksi osallistujakohtaisten valmennusten avulla ja ne sopivat kaikkien toimialojen edustajille. Voit osallistua yhteen tai useampaan työpajaan. Työpajoihin kuuluu aamukahvit, kevyt lounas ja iltapäiväkahvit.

Tulevaisuus mahdollistajana -työpajassa keskitymme erilaisten tulevaisuuksien kartoittamiseen, sekä opimme työkaluja, jotka avustavat tulevaisuutesi polun kartoittamisessa ja hallinnassa. Kokonaisuus sisältää kaksi työpajapäivää sekä osallistujakohtaiset valmennustapaamisen. Työpajapäivien aikana tarjoillaan kahvit ja kevyt lounas.

Työpajat on suunnattu Pohjois-Pohjanmaan mikro- ja pk-yrityksille sekä liiketoimintaa harjoittaville yhdistyksille henkilökuntineen. Työpajat ovat de minimis -tuettua toimintaa ja siksi maksuttomia osallistujille. Vetäjinä toimivat Heikki Ailinpieti ja Jarkko Ruottinen Oulu Startup Incubator Oy:stä sekä Kari-Pekka Heikkinen Oulun yliopistolta. Työpajan järjestää InnoAID-hanke yhdessä Oulu Startup Incubator Oy:n kanssa.

Työpajan rakenne (2 x 7h + 1 x 1h valmennus)

PÄIVÄ 1: Ke 15.3. klo 9-16, Oulun yliopisto, Linnanmaan kampus, Tellus Stage
Teet Sitran kehittämän Tulevaisuustaajuus-työpajan avulla tutkimusmatkan tulevaisuuden näkymiin. Tutustut myös toisten osallistujien erilaisiin tulevaisuusajatuksiin. Lisäät kykyäsi kuvitella erilaisia tulevaisuuksia ja toimia toivotun tulevaisuuden toteutumiseksi. Opit ennakointia ja kuinka soveltaa sitä käytäntöön oman liiketoimintasi kontekstissa.

OSALLISTUJAKOHTAISET VALMENNUKSET, päivien 1. ja 2. välissä

Valmennuksessa keskitymme yrityksesi/yhdistyksesi vision, mahdollisuuksien ja haasteiden kartoitukseen. Valmennuksen kesto n. 1h.

PÄIVÄ 2: Ma 27.3. klo 9-16, Oulun yliopisto, Tellus Backstage

Hahmottelet oman polkusi, jonka kautta osaat valmistautua tulevaisuuteen ja tunnistaa uusia mahdollisuuksia liiketoiminnassasi. Opit myös käyttämään ennakointityökaluja, joiden avulla pystyt varautumaan ja sitä kautta lisäämään varmuutta liiketoimintasi tulevaisuuden hallintaan.

Ilmoittaudu 12.3.2023 mennessä tällä lomakkeella.
Voit ilmoittautua yhteen tai useampaan työpajasarjaan.

Lisätietoa muista työpajasarjoista:
Ota tulevaisuus haltuusi -työpajasarja 2. Uudistumisen työkalut 29.3. ja 12.4..
Ota tulevaisuus haltuusi -työpajasarja 3. Uudistuminen käytännössä 18.4., 26.4., 2.5. ja 17.5.

Mitä saat osallistuessasi työpajoihin?

• Uusia tuote- ja palveluaihioita räätälöitynä sinun yrityksellesi tai liiketoimintaa harjoittavalle yhdistyksellesi.
  • Uusia mahdollisuuksia ja työkaluja palveluiden, tuotteiden sekä liiketoiminnan kehittämiseen.
  • Opit tutkailemaan tulevaisuuksien mahdollisuuksia sekä soveltamaan ennakoinnin työkaluja.
  • Saat hyödyllisia ennakkomateriaaleja ja itsenäisesti työstettäviä tehtäviä.

Työpajat järjestää Oulun yliopiston koordinoima InnoAID-hanke yhteistyössä Oulu Startup Incubator Oy:n kanssa. Työpajat ovat suunnattu Pohjois-Pohjanmaan mikro- ja pk-yrityksille sekä liiketoimintaa harjoittaville yhdistyksille henkilökuntineen. Työpajat ovat de minimis -tuettua toimintaa ja näin siis maksuttomia osallistujille. Vetäjinä toimivat Heikki Ailinpieti (Oulu Startup Incubator Oy), Jarkko Ruottinen, (Oulu Startup Incubator Oy) ja Kari-Pekka Heikkinen (Oulun yliopisto). Mahdolliset kysymykset voi lähettää osoitteeseen info@osi.fi

De minimis -tuesta:

Työpajat ovat maksuttomia, mutta niihin osallistuminen kuluttaa de minimis -tukea seuraavasti:

Yksittäinen lyhyt työpaja (työpaja 1 tai 2): 1500 € de minimis tukea, sis. 2 lähipäivää ja 3 päivää itsenäistä työskentelyä.

Yksittäinen pidempi työpaja (työpaja 3): 3000 € de minimis tukea, sis. 4 lähipäivää ja 6 päivää itsenäistä työskentelyä.

Useammat koulutukset kuluttavat de minimis -arvoa valitsemasi kombinaation mukaan, esim. 1 + 3 työpajat = 4500 € de minimis tukea.

Lisätietoa de minimis -tuesta: De Minimis-tuki on yrityksille myönnettävää maksutonta ja vähämerkityksellistä julkista tukea, jota säätelee EU:n komission asetus N:o 1407/2013. Tukea voivat hakea lähes kaikkien toimialojen yritykset. Lue lisää: https://www.businessfinland.fi/suomalaisille-asiakkaille/palvelut/rahoitus/ohjeet-ehdot-ja-lomakkeet/tietoa-de-minimis--tuesta

Viimeksi päivitetty: 27.2.2023