Purnauspaja opiskelijoille Telluksen Briskissä torstaina 23.11. klo 12-14 - Hyvinvointiviikko 2023

Ketuttaako, kuin pientä oravaa kun käpy on jäässä? Oliko aamulla kiva herätä yliopistolle, mutta nyt ketuttaa? Menikö päivä taas ketuiks ja tekisikö mieli vain vetää kettu päähän ja paeta vuorille?

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Tellus Brisk

Vuorten sijasta voit paeta Telluksen Briskiin, jossa osana hyvinvointiviikon purnauspajaa pääset purkamaan sen päiväisen ketutuksesi aiheen torstaina 23.11. klo 12-14 välillä!

Jos sinua kyllästyttää, että kaverit aina yrittää tarjota ratkaisuja sun ongelmiin, kun sinä vain haluaisit vähän päästellä höyryjä ja purnata, niin tämä on oikea paikka sinulle! Purnauspajassa emme tarjoa sinulle ratkaisuja emmekä oikeastaan mitään muutakaan rakentavaa - tai no, kahvia on kyllä tarjolla ja ehkä muitakin ihmisiä, jotka haluavat päästä purnaamaan torstain kunniaksi. Kahvikin on varmaan maistamatta kakkaa, mutta sitten voidaan yhdessä purnata vaikka siitä.

Purnauspajaan olet tervetullut puhdistautumaan sekä tuomaan esiin tunteesi juuri sellaisena, kuin ne sinä päivänä sinulle tuntuvat. Ehkäpä voit saada vertaistukea muilta kanssapurnaajilta, joita ketuttaa sinä päivänä juuri sama asia, kuin sinua. Voi myös olla, että purnauspajassa on paikalla vain yksi jäsen (purnauspajan järjestäjä), mutta joka tapauksessa ainakin yksi henkilö on kuuntelemassa avautumisesi ja sekös vasta onkin joskus tarpeen.

Purnauspaja on pystyssä torstaina Telluksen Briskissä klo 12-14 välisen ajan, jolloin osallistujat voivat tulla ja mennä mielenkiintonsa mukaan. Voit tulla purnaamaan vain omasta asiastasi ja juopasta kahvit tai osallistua myös muiden purnauksen aiheisiin. ☕

Jotta purnauksemme ei lähde ihan lapasesta, meillä on muutamia yhteisiä toimintatapoja, joita odotamme purnaajien noudattavan:

🤗 Tunteet kuluvat vain tuntemalla ja myös kielteiseksi mieltämämme tunteet ovat täysin normaali osa elämää. Purnauspajan tarkoituksena onkin tarjota opiskelijoille mahdollisuus avautua matalalla kynnyksellä aiheista, jotka sillä hetkellä ottavat päähän ilman, että niihin täytyy aina yrittää keksiä ratkaisua. Epäratkaisukeskeisyys kunniaan!

🫙 Purnauspajaan saapuessasi saat halutessasi pudottaa oman purnauksen aiheesi anonyymiin purnauspurkkiin, josta vuorotellen valikoimme läpikäytävät aiheet. Purnaamme kustakin aiheesta tarpeelliseksi näkemämme ajan, jonka jälkeen heitämme lapun helekuttiin, päästämme aiheesta irti ja siirrymme seuraavaan.

🚫 Uskonnolliset ja poliittiset aiheet jätetään purnauspajan ulkopuolelle.

💛 Kunnioitetaan jokaista kanssapurnaajaa, jokaisen kanssapurnaajan olemassaoloa eikä loukata toista.

📣 Purnauspajan on tarkoitus olla sopivan kevytmielinen ja ehkä hauskakin tapa avautua muiden seurassa. Mikäli keskustelun luonne meinaa käydä liian tuliseksi, tilaisuuden järjestäjällä on oikeus puhaltaa peli poikki ja purnata ketuiksi menneestä pajasta loppuviikon.

Purnauspajaa järjestää yliopiston ohjauspalveluiden suunnittelija, joka on paikalla klo 12-14. Tervetuloa purnaamaan ja avautumaan!

Viimeksi päivitetty: 20.11.2023