Storytime – Alumnien tarinoita työelämästä: Matti Särkelä

Storytime-tapahtumat esittelevät Oulun yliopiston alumnien uratarinoita tiedekunta kerrallaan. Maaliskuun Storytimessa omasta urapolustaan kertoo tieto- ja sähkötekniikan tiedekunnasta valmistunut Matti Särkelä. Keskustelu lähetetään suorana Oulun yliopiston Instagram-tililtä @UniOulu torstaina 17. maaliskuuta klo 15.00.
Storytime

Tapahtuman tiedot

Instagram @UniOulu

Näissä kuukausittaisissa tapahtumissa Oulun yliopistosta eri aloilta valmistuneet muistelevat omaa opiskeluaikaansa ja kertovat, mitä heille nykyään kuuluu ja minkälaisiin tehtäviin he ovat työllistyneet. Tällä kertaaa vieraana on tieto- ja sähkötekniikan tiedekunnan alumni Matti Särkelä.

Matti on valmistunut diplomi-insinööriksi vuonna 2014 sähkötekniikan koulutusohjelmasta pääaineenaan tietoliikennetekniikka. Syventävänä moduulina hänellä oli langaton siirtotekniikka.

Matti on työskennellyt valmistumisen jälkeen Nokialla ja vuodesta 2015 lähtien Nordic Semiconductorilla, jossa hänen nykyinen asemansa on Senior R&D Engineer. Matti on opiskeluidensa aikana ollut mm. Sähköinsinöörikillan, Oulun Teekkariyhdistyksen ja Oulun yliopiston ylioppilaskunnan hallituksissa. Opintojen jälkeen hän on toiminut Oulun teknillisen seuran johtokunnassa.

Tässä haastattelussa kuulemme, miksi Matti lähti opiskelemaan sähkötekniikkaa, ja saamme myös tietää, millaisia neuvoja ja vinkkejä hänellä on antaa nykyopiskelijoille.

Tule kuulemaan, mitä alumnilla on kerrottavana työurastaan! Tapahtuma pidetään suomeksi. Storytime-tapahtumat ovat kaikille avoimia. Tapahtumat on suunniteltu opiskelijoille avuksi ja inspiraatioksi oman uran suunnitteluun.

Viimeksi päivitetty: 15.3.2022