Storytime: Alumnien tarinoita työelämästä: Sanna Eteläinen

Storytime-tapahtumat esittelevät Oulun yliopiston alumnien uratarinoita tiedekunta kerrallaan. Joulukuun Storytimessa omasta urapolustaan kertoo lääketieteen tiedekunnasta valmistunut Sanna Eteläinen. Haastattelijana toimii Atte Siira, kolmannen vuoden lääketieteen opiskelija. Keskustelu lähetetään suorana Oulun yliopiston Instagram-tililtä @UniOulu torstaina 9. joulukuuta klo 15.00.

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Instagram @UniOulu

Sanna on valmistunut synnytysten ja naistentautien erikoislääkäriksi vuonna 2013 ja hän on tehnyt gynekologisen onkologian lisäkoulutuksen vuonna 2017. Hän työskentelee Oulun yliopistollisessa sairaalassa vs. vastuualuejohtajana synnytysten, naistentautien ja genetiikan vastuualueella. Sanna päivystää ja hoitaa gynekologisia syöpäpotilaita Oulun yliopistollisessa sairaalassa. Hän opetti lääketieteen opiskelijoita Oulun yliopistossa tammikuusta 2018 lähtien kesään 2021 saakka. Väitöskirjassaan hän on tutkinut kansallisen ja kansainvälisten suositusten vaikutuksia raskausdiabeteksen yleisyyteen sekä äitien ja lasten terveyteen. Hän tekee parhaillaan erikoislääkärikouluttajan pedagogisia opintoja.

Tässä haastattelussa kuulemme, miksi Sanna lähti opiskelemaan lääketiedettä ja mikä häntä motivoi nykyisessä työssään. Saamme myös tietää, millaisia neuvoja ja vinkkejä hänellä on antaa nykyopiskelijoille. Tule kuulemaan, mitä alumnilla on kerrottavana työurastaan! Tapahtuma pidetään suomeksi.

Storytime-tapahtumat ovat kaikille avoimia. Tapahtumat on suunniteltu opiskelijoille avuksi ja inspiraatioksi oman uran suunnitteluun.

Viimeksi päivitetty: 29.11.2021