Studio Lipaston Tiedevartti: Planetaarinen terveys

Ymmärrys ympäristön merkityksestä ihmisten terveydelle lisääntyy, ja aiheesta on tehty viime vuosina myös paljon tutkimusta. Tiedevartin 13. kesäkuuta julkaistavassa jaksossa keskustellaan planetaarisesta terveydestä. Haastateltavana studiossa on Oulun yliopiston kansanterveystieteen professori Jouni Jaakkola.

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Lähetyksessä Jaakkola avaa planetaarisen terveyden käsitettä ja kertoo aiheeseen liittyvää viimeisintä tutkimustietoa. Mitä planetaarinen terveys tarkoittaa? Miten ilmaston lämpeneminen vaikuttaa ihmisten terveyteen? Entä millaisia vahvuuksia Suomella on edistää planetaarista terveyttä, ja miten jokainen meistä voi huolehtia pienillä arkipäiväisillä teoilla sekä omasta että ympäristön hyvinvoinnista?

Tiedevartti on Studio Lipastosta lähetettävä vartin mittainen keskusteluohjelma, jossa tutkija kertoo ajankohtaisesta aiheesta ja tutkimuksestaan.

Ohjelma on katsottavissa Oulun yliopiston YouTube-kanavalla 13.6. klo 12. Tarvitset katsomiseen vain nettiselaimen tai puhelimen YouTube-sovelluksen.

Viimeksi päivitetty: 17.4.2024