Suomen Filosofisen Yhdistyksen kollokvio: Menneisyys. Tulevaisuus. Filosofia.

Oulun yliopistossa järjestetään 9.–10.6. Suomen Filosofisen Yhdistyksen kollokvio Menneisyys. Tulevaisuus. Filosofia. Vuonna 1873 perustettu yhdistys on koolla Oulussa ensimmäistä kertaa historiansa aikana.

Tapahtuman tiedot

Linnanmaa

Filosofian voidaan sanoa olevan suomalaisen tiedemaailman yksi kansainvälisesti menestyneimmistä aloista. Tapahtuma vahvistaakin merkittävästi Pohjois-Suomen ja Oulun yliopiston asemaa filosofisen tutkimuksen ja ajattelun keskuksena.

Konferenssin tunnetuin puhuja on Helsingin yliopiston emeritusprofessori Simo Knuuttila, joka on tutkimuksessaan keskittynyt erityisesti antiikin ja keskiajan filosofiaan.

Vuosikollokvion yhteydessä myös järjestetään Oulun yliopistossa sijaitsevan The Centre for Philosophical Studies of History -keskuksen kansainvälinen työpaja historianfilosofian tulevaisuudesta.

Tapahtuman verkkosivu

Tapahtumaa voi seurata myös etänä, linkit päivitetään verkkosivulle.

Viimeksi päivitetty: 8.6.2022