Tiedon valossa: Hyvinvointia mukautuvalla ja älykkäällä valaistuksella

Valaistusteknologian kehitys ja energiansäästötavoitteet muuttavat valaistusta mukautuvaksi ja älykkääksi.
Window of the University of Oulu Pop-Up Space in the city center

Tapahtuman tiedot

Etätapahtuma

Vieraile tapahtumassa

Kun suunnittelussa otetaan huomioon moniulotteisuus ja käyttäjien tarpeet, voi valaistus energiansäästön ohella tarjota lisäarvoa useilla kokemuksen tasoilla ja tukea hyvinvointia. Yliopisto-opettaja, tekniikan tohtori Henrika Pihlajaniemi arkkitehtuurin yksiköstä esittelee tutkimustuloksia Työhyvinvointia ja turvallisuutta älykkäällä valaistuksella -hankkeesta sekä WelLIT – Älykäs valaistus ja hyvinvointi pohjoisissa oppimisympäristöissä -hankkeesta.

Virtuaalilähetys UniOulu YouTube-kanavalla. Tarvitset lähetyksen seuraamiseen vain nettiselaimen tai puhelimen YouTube-sovelluksen.

Tilaisuus on osa Oulun yliopiston pop-upin toimintaa ja seurattavissa myös Kaleva Livessä.

Viimeksi päivitetty: 10.5.2021