Tiedon valossa: Kyberturvallisuuden myyttejä ja faktoja

Kyberturvallisuuteen liittyy paljon uskomuksia ja kansanviisauksia, jotka eivät välttämättä pidä aina kutiaan – ainakaan uusimman tutkimuksen valossa.
Käsi pitelee mikrofonia.

Tapahtuman tiedot

Vieraile tapahtumassa

Onko salasanassa aina oltava iso kirjain, erikoismerkki ja numero? Pitääkö salasana vaihtaa useammin kuin sukat tai ainakin 90 päivän välein? Onko ihminen aina heikoin lenkki kyberturvallisuudessa? Voidaanko ihmisten vahvuutta parantaa? Tarkoittaako parempi turvallisuus aina käytettävyyden heikkenemistä? Onko kyberturvallisuudella edes väliä ja kiinnostaako se ketään?

Oulun yliopiston ja Maanpuolustuskorkeakoulun yhteinen kyberturvallisuuden professori Kimmo Halunen kertoo esimerkkien avulla, milloin uskomus ja todellisuus eivät vastaa toisiaan.

Virtuaalilähetys Studio Lipastosta Oulun yliopiston YouTube-kanavalla klo 17.00. Tarvitset lähetyksen seuraamiseen vain nettiselaimen tai puhelimen YouTube-sovelluksen. Yleisö voi osallistua keskusteluun lähettämällä kysymyksiä osoitteeseen presemo.oulu.fi/lipasto.

Ohjelmat ovat myöhemmin katsottavissa myös tallenteina.

Viimeksi päivitetty: 2.11.2022