Agnico Eagle Finland Oy osallistui Oulun yliopiston varainhankintakampanjaan lahjoituksella tekniikan alalle

Kittilän kaivosta operoiva Agnico Eagle Finland Oy osallistui Oulun yliopiston varainhankintaan lahjoittamalla 100 000 euroa tekniikan alalle.
Yhteistyösuhteiden rehtori Arto Maaninen vastaanotti lahjoituksen Agnico Eagle Finland Oy:n henkilöstöjohtaja Kaisa Saarijärveltä kesäkuussa.

Oulun yliopisto ja Agnico Eagle Finland Oy ovat tehneet pitkäjänteistä yhteistyötä kaivosalan koulutuksessa ja tutkimuksessa. Tästä konkreettisena esimerkkinä on yhteistyö kaivannaisalan opetus- ja tutkimusyksikön Oulu Mining Schoolin kanssa, jonka tehtävänä on vahvistaa Oulun yliopiston roolia pohjoisten luonnonvarojen ja kestävän kehityksen asiantuntijana.

”Korkeatasoinen kaivannaisalan tutkimus-, koulutus- ja innovaatiotyö on meille erittäin tärkeää ja on hienoa, että meillä on täällä pohjoisessa Oulun yliopiston kautta saatavilla huippulaatuista tutkimus- ja kehitystyötä sekä monipuolista osaamista”, korostaa henkilöstöjohtaja Kaisa Saarijärvi Agnico Eagle Finland Oy:stä.

Oulun yliopiston yhteistyösuhteiden rehtori Arto Maaninen vastaanotti lahjoituksen Oulun yliopistossa 1.6.2022.

”Kaivannaisalan koulutuksen ja tutkimuksen kehittäminen on ollut yhteinen tavoitteemme. Arvostamme Agnico Eaglen pitkäjänteistä sitoutumista ja panostusta tähän. Haluamme edelleen vahvistaa rooliamme pohjoisten luonnonvarojen ja kestävän kehityksen asiantuntijana. Yhteistyö alueella toimivien yritysten kanssa on tässä keskeisessä roolissa”, Maaninen sanoo.

Varainhankintakampanja päättyi 30.6., ja valtio tukee saatuja lahjoituksia omalla vastinrahoituksellaan.

Viimeksi päivitetty: 7.7.2022