Emeritusprofessori Mikko Puhakasta Kansantaloudellisen Aikakauskirjan päätoimittaja

Kansantalouden emeritusprofessori Mikko Puhakka on valittu Kansantaloudellisen aikakauskirjan päätoimittajaksi. Edellinen päätoimittaja VTT Juha Tarkka toimi tehtävässä vuodesta 2020.
Valkoiseen kauluspaitaan pukeutunut emeritusprofessori Mikko Puhakka nojaa luentosalissa puhujapönttöön oikealla kädellään. Taustalla valkokankaalla näkyy luentoesitys ja selän takana Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun roll up -mainos.
Emeritusprofessori Mikko Puhakka pitämässä jäähyväisluentoaan 17.5.2023 Oulun yliopistossa.

Kansantaloudellinen Aikakauskirja on Taloustieteellisen Yhdistyksen julkaisema perinteikäs tieteellinen julkaisu. Sen tavoitteena on tehdä tunnetuksi taloustieteellistä tutkimusta sekä edistää kansantaloudellista keskustelua. Julkaisun taustalla olevan yhdistyksen juuret ulottuvat 1880-luvulle.

Kansantaloudellisessa Aikakauskirjassa julkaistaan vertaisarvioituja tutkimusartikkeleita, Taloustieteellisen Yhdistyksen tilaisuuksissa pidettyjä esitelmiä, väitösluentoja ja kirja-arvosteluja. Lisäksi lehdessä julkaistaan ekonomistikuntaa koskevia nimitysuutisia, tietoja alan tieteellisistä kokouksista sekä muuta ajankohtaista informaatiota.

Puhakka aloittaa päätoimittajana lehden numerosta 3/2023 alkaen.

Viimeksi päivitetty: 16.6.2023