Ensimmäisen vuoden opiskelijoille kangasmaskeja

Uusille syksyllä 2020 aloittaneille opiskelijoille on jaossa 2 kpl kangasmaskia / opiskelija. Voit noutaa maskisi Kompassi-palvelupisteestä. Katso tarkemmat ohjeet.

Uusille syksyllä 2020 aloittaneille opiskelijoille on jaossa 2 kpl kangasmaskia / opiskelija. Voit noutaa maskisi Kompassi-palvelupisteestä seuraavina aikoina:

• Luonnontieteellinen tiedekunta (LuTK):
    • tiistai 20.10. klo 9-12
    • torstai 29.10. klo 9-12
  • Teknillinen tiedekunta (TTK):
    • tiistai 20.10. klo 12-15
    • torstai 29.10. klo 12-15

Tarpeen mukaan maskeja jaetaan myös myöhemmin, tiedotamme siitä erikseen. Huomaathan maskia noutaessasi, että Kompassi-palvelupisteen aulatilassa saa olla yhtä aikaa kerrallaan 6 henkilöä. Lisäksi suosittelemme maskin käyttöä asioidessa Kompassissa.

Maskien käyttö

• Oulun yliopisto suosittelee käyttämään kasvomaskia lähikontakteissa, joissa 1–2 metrin turvaväli kampuksella ei toteudu.
  • Suu-nenäsuoja on yksi keino ehkäistä koronavirustartuntojen leviämistä.
  • Ensisijaisen tärkeää on edelleen noudattaa 1–2 metrin turvavälejä aina, kun se on mahdollista, pestä käsiä, yskiä hihaan tai kertakäyttöiseen nenäliinaan sekä välttää kasvojen koskettelua.
  • Harjoitteluissa noudatetaan harjoittelupaikan omia turvallisuusohjeita.
  • Maskeja voi käyttää myös yliopiston ulkopuolisissa tilaisuuksissa
  • HUOM: maskit pestävä 60 asteessa ennen käyttöä.
Viimeksi päivitetty: 25.3.2021