Hakijoiden kiinnostus Oulun yliopiston englanninkielisiin koulutuksiin jatkuu vahvana

Oulun yliopiston kansainvälisiin tutkinto-ohjelmiin lähetti tänä vuonna hakemuksensa yhteensä 4379 hakijaa. Kevätkauden ensimmäinen yhteishaku päättyi keskiviikkona 19.1.2022. Hakijamäärä kasvoi noin 55 prosenttia viime vuodesta.

Haettavissa olivat opiskelupaikat 20 kaksivuotiseen maisteriohjelmaan ja kahteen kandidaattiopinnoista alkavaan viisivuotiseen ohjelmaan.

Eniten hakemuksia saapui seuraaviin koulutusohjelmiin:

Digitalisation, Computing and Electronics: 703

Business Analytics: 567

Computer Science and Engineering: 522

International Business Management: 469

Environmental Engineering: 375

Kiinnostavimmat tutkinto-ohjelmat aloituspaikkojen ja hakijamäärän välisen suhteen mukaan olivat:

Product and Project Management: 30 hakijaa aloituspaikkaa kohden

Environmental Engineering: 19 hakijaa aloituspaikkaa kohden

International Business Management: 16 hakijaa aloituspaikkaa kohden

Digitalisation, Computing and Electronics: 15 hakijaa aloituspaikkaa kohden

Epidemiology and Biomedical Data Science: 14 hakijaa aloituspaikkaa kohden

Hakija on voinut hakea yhteensä kuuteen koulutukseen eri korkeakouluissa. Oulun yliopiston kansainvälisissä ohjelmissa on yhteensä 573 aloituspaikkaa syksyllä 2022.

Opiskelijavalinnat kansainvälisiin ohjelmiin julkaistaan pääosin maaliskuun alussa.

Lisätietoja kansainvälisten tutkinto-ohjelmien opiskelijavalinnan etenemisestä

Viimeksi päivitetty: 20.1.2022