Haku sosiaali- ja terveysalalle kohdistettuihin saamen kielten opintoihin 10.4.–15.5.2023

Haluatko oppia uuden työkielen ja kohdata saamenkieliset asiakkaat heidän äidinkielellään sote-alalla? Erillishaku saamen kielten opintoihin 10.4.–15.5.2023

Erillishaku Oulun yliopiston järjestämiin inarinsaamen, pohjoissaamen ja koltansaamen opintoihin alkaa 10.4. ja päättyy 15.5.2023.

Opintojen tarkoituksena on vahvistaa saamenkielisen sosiaali- ja terveysalan henkilöstön ammatillista kielitaitoa sekä kouluttaa suomenkielisestä sote-alan henkilöstöstä saamenkielisiä, saamelaiskulttuuria tuntevia ammattilaisia. Tavoitteena on, että opiskelijat saavuttavat toiminnallisen kielitaidon ja omaksuvat kulttuurisensitiivisiä ja saamelaiskulttuurilähtöisiä työmenetelmiä.

Lue lisää: hakukuulutus (pdf)

Viimeksi päivitetty: 4.4.2023