Hanki kansainvälistä kokemusta – Hae Oulun yliopiston EU-uralähettilääksi 5.3.2024 mennessä

Oletko kiinnostunut EU:sta ja kansainvälisistä tehtävistä? Hakemalla Oulun yliopiston EU Careers Student Ambassadoriksi eli EU-uralähettilääksi voit saada kokemusta EU-tehtävistä ja kipinän kansainväliselle uralle.

EU-uralähettiläänä tehtävänäsi on lisätä tietoisuutta EU:n uramahdollisuuksista oman yliopistosi opiskelijoiden parissa sekä tavoittaa opiskelijoita kampuksella. Lähettiläänä muun muassa järjestät ja osallistut erilaisiin EU-työuria esitteleviin tapahtumiin sekä viestit opiskelijoille EU:n uramahdollisuuksista Facebook- ja Instagram-kanavilla. Pääset myös osallistumaan EU EPSO:n järjestämään koulutukseen Luxemburgissa lokakuun 2024 aikana EPSO maksaessa matkakulusi.

EU:n uralähettilään rooli on erinomainen tapa saada EU-tehtävä ansioluetteloon, mistä hyödyt etenkin tähdätessäsi kansainväliselle uralle. Tehtävä tarjoaa lisäksi upean mahdollisuuden verkostoitua Euroopan laajuisesti niin opiskelijoiden kuin EU-viroissa työskentelevien kanssa.

Tehtävässä edellytetään:

• Sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa
  • Suomen kansalaisuutta
  • Oulun yliopistossa läsnä olevana opiskelijana olemista koko EU-uralähettiläskauden ajan 1.10.2025– 30.9.2025.

Voit vapaasti päättää, miten paljon opiskelijalähettilään työtä pystyt opintojesi ohessa tekemään.

Hakeminen:

• Hae EU-uralähettilääksi täyttämällä EPSON hakulomake 5.3.2024 mennessä
  • EPSO kutsuu parhaat hakijat jokaisesta yliopistosta videohaastatteluun
  • EPSO julkistaa EU-uralähettilään valinnan huhtikuun 2024 aikana

Valitut EU-uralähettiläät kutsutaan viikon pituiseen EU Careers Student Ambassado koulutukseen, joka järjestetään lokakuun 2024 aikana.

Lue lisää EU-uralähettilään työnkuvasta, vaatimuksista ja tehtävään hakemisesta EU EPSO:n sivuilta: EU Careers -opiskelijalähettiläät | EU Careers (europa.eu)

Viimeksi päivitetty: 13.2.2024