Hauskaa, haastavaa ja motivoivaa!

-Alueellisen erinomaisuuden tutkimusjohtajana saan hienon mahdollisuuden päästä ryhmäni kanssa avainpaikalta tekemään tulevaisuuteen katsovaa laajan perspektiivin tutkimusta, jolla on merkitystä ihmisten hyvinvoinnille, taloudelle ja ympäristölle, Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutissa elokuussa tehtävänsä aloittanut dosentti, FT Ossi Kotavaara kertoo.

Tutkimuksellisen otteen vahvistaminen instituutin jo pitkään tekemässä kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa on Kotavaaraa motivoiva haaste.

-Määritämme yhdessä ryhmän jäsenten kanssa tutkimuksen painopisteet ja toiminnan suunnan. Strategiatyöpajan tuotos onkin jo esillä uusilla verkkosivuillamme.

Tutkimusta kädet savessa

Tutustuminen eteläisen Pohjois-Pohjanmaan vireään toimijakenttään, niin aluekehittämisen kuin yritystoiminnankin osalta on uuden tutkimusjohtajan työlistalla.

-Alueella on hienoja mahdollisuuksia muun muassa korkeatasoisen osaajapohjan, muutosjoustavuuden ja kiertotalouden näkökulmasta sekä esimerkiksi vähähiilisen maaseudun kehittämiseen.

-Aluksi teemme tutkimusryhmää tutuksi ja vahvistamme tutkimusyhteistyörajapintoja kotimaisten ja kansainvälisten yhteistyötahojen kanssa. Teoriaan kytkeytyvä tutkimus ja alueden kehittäminen voivat hyvän vuorovaikutuksen kautta löytää toisensa myös eteläisellä Pohjois-Pohjanmaalla.

Viimeksi päivitetty: 24.11.2021