Juha Ahola kollegion toiseksi varapuheenjohtajaksi, hallitusjäsenten valintamenettely valmisteluun

Yliopistokollegion puheenjohtajisto täydentyy toisella varapuheenjohtajalla. Yliopistokollegio nimitti kokouksessaan myös suunnitteluryhmän, joka alkaa valmistella yliopiston hallituksen yliopistoyhteisön ulkopuolisten jäsenten valintamenettelyä

Yliopistokollegion puheenjohtajisto täydentyy toisella varapuheenjohtajalla. Toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin yliopistonlehtori Juha Ahola. Asiasta päätti Oulun yliopiston yliopistokollegio kokouksessaan 21.3.2022. Yliopistokollegion puheenjohtajana on jo aloittanut professori Helka-Liisa Hentilä ja ensimmäisenä varapuheenjohtajana kauppatieteiden kandidaatti Lotta Leinonen.

Yliopistokollegio nimitti kokouksessaan myös suunnitteluryhmän, joka alkaa valmistella yliopiston hallituksen yliopistoyhteisön ulkopuolisten jäsenten valintamenettelyä. Suunnitteluryhmä nimitettiin siten, että ryhmässä on edustaja jokaisesta ryhmästä – professoreista, muusta henkilöstöstä ja opiskelijoista.

Suunnitteluryhmän tehtävänä on valmistella vaihtoehtoiset ehdotukset yliopistoyhteisön ulkopuolisten jäsenten valintamenettelystä yliopistokollegiolle. Selvitettäviä kysymyksiä ovat, miten mahdolliset ehdokkaat tunnistetaan ja miten ehdokkaita arvioidaan. Tavoitteena on, että yliopistokollegio pystyy päättämään valintamenettelystä kevään 2022 aikana.

Lisäksi kollegio kuuli rehtori Jouko Niinimäen ajankohtaiskatsauksen, tutustui yliopistojen autonomiaselvityksen keskeisiin tuloksiin professori Maija S. Peltolan kertomana sekä päätti kommunikoinnista tilintarkastajien kanssa.

Lisätietoja: puheenjohtaja Helka-Liisa Hentilä, helka-liisa.hentila@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 22.3.2022