Kansainvälisen brändimarkkinoinnin kurssilla opitaan aidoista asiakascaseista
Kurssilla opiskelijat laativat Novogain AI:lle kansainvälistymissuunnitelman, joka keskittyy markkina-analyysiin ja yrityksen laajentumismahdollisuuksiin. Kaksi opiskelijaa saa harjoittelupaikan, yhden kummassakin yrityksessä. Opiskelijat palauttavat loppuraportin ja pitävät 15 minuutin esityksen, joiden perusteella Brandsteinin, Novogain AI:n ja Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun edustajat valitsevat harjoittelijat.
”Tämä yhteistyö vahvistaa yliopistojen ja yritysten välistä verkostoa sekä tarjoaa opiskelijoille merkityksellisiä kokemuksia ja mahdollisuuksia, jotka tukevat heitä myöhemmin urallaan”, kertoo kurssin koordinaattori Omar Mohammed.
Harjoittelupaikat tarjoavat opiskelijoille mahdollisuuden työskennellä ajankohtaisten, todellisten asiakascasejen parissa. Ne sisältävät esimerkiksi markkinointitehtäviä ja muita liiketoimintaan liittyviä työtehtäviä, jotka soveltuvat kandidaattivaiheen opiskelijoille.
Vierasluennoitsijat tuovat tuoreita näkökulmia brändimarkkinointiin
Kurssilla brändäystä tarkastellaan sekä teoreettisesta että käytännöllisestä näkökulmasta, jotta opiskelijoille muodostuu selkeä kuva markkinoiden ja akateemisen tutkimuksen kehityksestä.
”Haluamme yhdistää opiskelijat todellisiin haasteisiin”, Mohammed jatkaa. ”Tavoitteena on tuoda opetukseen uusia kehityssuuntia ja esiin nousevia haasteita.”
Tämän tavoitteen täyttämiseksi kurssilla vieraili kolme eri liiketoiminta-alueiden asiantuntijaa: Brandsteinin toimitusjohtaja Tuomas Mujunen, liiketoiminnan ja henkilöbrändäyksen konsultti Juha Ahola, joka puhui henkilöbrändäyksestä ja vaikuttajamarkkinoinnista sekä konsulttiyritys NielsenIQ:n Senior Manager Yomna Elsahn, joka jakoi näkemyksiä kuluttajakäyttäytymisestä ja brändikokemuksesta. Lisäksi kauppakorkeakoulun brändimarkkinoinnin professori Saila Saraniemi toi kurssille arvokasta asiantuntemusta yritysbrändäyksestä ja sisäisestä viestinnästä.
Lisäbonuksena opiskelijat saivat mahdollisuuden varata maksuttoman henkilöbrändäyksen konsultaation Juha Aholalta heidän urakehityksensä tueksi.
Juha Ahola (oikealla) tarjosi näkemyksiä henkilöbrändäyksestä ja vaikuttajamarkkinoinnista kurssilla, jota koordinoi Omar Mohammed (vasemmalla).