Kerttu Saalasti -palkinto jaetaan kolmannen kerran: ehdota mikroyrittäjyyttä tai yrittävää kulttuuria edistänyttä henkilöä palkinnon saajaksi!

Kerttu Saalasti -palkinto on Kerttu Saalasti säätiön ja Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutin yhdessä myöntämä palkinto. Se myönnetään vuosittain merkittävästä mikroyrittäjyyttä tai yrittävää kulttuuria edistävästä tutkimuksen, koulutuksen tai yhteiskunnallisen vaikuttamisen saavutuksesta. Palkinto jaetaan Kerttu Saalasti -seminaarissa 18.9.2023.

Palkinnon saajan valinnassa otetaan huomioon teon valtakunnallinen merkittävyys, uutuusarvo, saavutetut tulokset ja vaikuttavuus. Palkinnon saajana voi olla yksityinen henkilö tai henkilöt. Palkinnon saajaa voi ehdottaa yksityinen henkilö tai organisaatio.

Palkintona jaetaan taiteilija Kalervo Kallion tekemä Marjanpoimija-reliefi sekä rahapalkinto 5000 euroa.

Ehdotusten jättöaika on 1.-30.4.2023. Ehdotuksia voi lähettää tällä lomakkeella.

Lisätietoja:

Matti Muhos, johtaja, Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutti