Kirjallisuuden opetusta kesällä 2021: Napero-Finlandia

Intensiivikurssilla luetaan Napero-Finlandia -kisaan lähetettyjen lasten kirjoittamia satuja.

Kurssi sisältää alakoululle (1.–6. luokat) järjestettävään Napero-Finlandia -kisaan lähetettyjen lasten kirjoittamien satujen lukemista ja arvostelemista intensiivikurssina. Huom. osallistuminen edellyttää mahdollisuutta käyttää runsaasti aikaa tekstien lukemiseen!

Kurssilla on kahdesta neljään kokoontumiskertaa: luentokerta pohjustaa ja ohjeistaa satujen lukemista, raatikerroilla kokoonnutaan ryhmittäin ja luetaan ja arvostellaan sadut yhdessä. Ryhmiä kisassa on kolme: ensimmäinen ja toinen luokka, kolmas ja neljäs luokka sekä viides ja kuudes luokka. Osallistujamäärästä riippuen on mahdollista osallistua yhteen tai useampaan ryhmään.

Kurssi alkaa maanantaina 2.8. klo 16–18.

Ryhmäaikataulut sovitaan yhdessä kurssille ilmoittautuneiden opiskelijoiden kanssa. Lisätietoja saa opettajalta. Kurssi toteutetaan koronasuositusten mukaisesti.

Suoritus: aktiivinen osallistuminen satujen lukemiseen ja arvostelemiseen.

Suoritusmerkintä: hyväksytty/hylätty.

Kurssilla voidaan korvata vaihtoehtoisesti 2-3 op seuraavista opintojaksoista:

• 687181A Luova kirjoittaminen
  • 687145S Kirjoittaminen

Suomen kielen puolelta voidaan korvata 2-3 op erikseen sovituista opintojaksoista.

Ilmoittautuminen s-postitse Myry Voipiolle (myry.voipio@gmail.com) 15.6.2021 mennessä.

Viimeksi päivitetty: 18.5.2021