Kollegio vahvisti yliopiston hallituksen palkkiot

Oulun yliopiston kollegio on kokouksessaan 12.10.2023 päättänyt yliopiston hallituksen jäsenille maksettavista palkkioista.

Palkkiot vuoden 2024 alusta alkaen ovat:

• Puheenjohtaja: Kuukausipalkkio 2000 euroa per kk ja kokouspalkkio 300 euroa per kokous

• Varapuheenjohtaja: kuukausipalkkio 800 per kk ja kokouspalkkio 300 euroa per kokous

• Jäsen: kuukausipalkkio 500 per kk ja kokouspalkkio 300 euroa per kokous

Hallituksen jäsenten matkakulut korvataan yliopiston matkustussäännön mukaisesti. Sähköpostikokoukset sisältyvät kuukausipalkkioon eikä niistä makseta kokouspalkkiota. Yli kaksi tuntia kestävistä hallituksen seminaareista, iltakouluista tai muista vastaavista tilaisuuksista maksetaan kokouspalkkio. Kuitenkin saman päivän aikana tapahtuvista tilaisuuksista maksetaan vain yksi kokouspalkkio.

Yliopistokollegio päätti kokouksessaan 31.5.2023 tarkastella palkkioita ja päivittää niitä tarvittaessa. Kollegion mukaan hallituksen jäsenten palkkioiden tulisi kuvastaa tehtävien ja vastuun määrää ja vaativuutta sekä olla linjassa verrokkiyliopistojen palkkioiden kanssa.

Kollegiossa asiaa valmisteli kolmikantainen työryhmä, jonka jäseniä olivat Petri Sahlström, Timo Kokkonen ja Lotta Nikunen. Yliopistokollegio on edellisen kerran päättänyt Oulun yliopiston hallituksen jäsenten palkkioista joulukuussa 2011.

Kollegio toteaa, että Oulun yliopiston ylioppilaskunta on valinnut jäsenille Aku Forsman, Riikka Haataja ja Lotta Leinonen uudet varajäsenet valmistuneiden tilalle. Aku Forsmanin henkilökohtainen varajäsen on Jarno Siivola, Riikka Haatajan henkilökohtainen varajäsen on Jakov Lubenets ja Lotta Leinosen henkilökohtainen varajäsen on Pauliina Korvala.

Viimeksi päivitetty: 13.10.2023