The Language Show – kieliaiheinen virtuaalitapahtuma livenä Lontoossa.

Marraskuu on kielten alalla täynnä tapahtumia, sillä myös The Language Show järjestetään marraskuussa. Tänä vuonna se on kaikille avoin ja ilmainen virtuaalitapahtuma. Mukana on myös pari esitelmöitsijää Euroopan komissiosta.

The Language Show on pullollaan ohjelmaa kaikille kielistä kiinnostuneille ja myös kohdennetusti kieltenopettajille ja kielialalla työskenteleville, kuten kääntäjille ja tulkeille. Luennot on jaoteltu näiden kolmen kohderyhmän mukaan.

Esityksissä annetaan muun muassa vinkkejä tehokkaaseen kieltenoppimiseen, ja niistä saa tietoa esimerkiksi audiovisuaalisesta kääntämisestä ja tekstityksestä sekä siitä, miten kielitaidon avulla voi suunnata kääntäjän uralle EU:n toimielimiin.

Useat luennot on suunnattu erityisesti freelancekääntäjille ja -tulkeille. Lauantai-iltapäivänä Euroopan komission tulkkauksen pääosastolla (SCIC) työskentelevä tulkki pitää luennon englannin kielen tulevaisuudesta ja sen tulkkauksen tarpeesta brexitin jälkeen.

Tapahtuma järjestetään Zoomin kautta 13.–15.11. ja se on ilmainen. Rekisteröidy mukaan haluamillesi luennoille!
Lue lisää: https://languageshowlive.co.uk/talks/

Viimeksi päivitetty: 13.10.2021