Liikesivistysrahaston apuraha nuorten yrittäjyyden tutkimiseen MicroENTREN tutkijoille

Liikesivistysrahasto on myöntänyt 30 000 € apurahan MicroEntren erikoistutkija, TkT Ulla Lehtiselle ja työryhmälle tutkimukseen aiheella ”Nuoret osaksi yrittäjyysekosysteemiä”. Tutkimus selvittää nuorten ja opetushenkilöstön yrittäjyysasenteita.
Ulla Lehtinen

Tutkimuksessa hyödynnetään vuosina 2018–2020 kerättyjä laajoja aineistoja Pohjois-Pohjanmaan ja Kymenlaakson alueilta. Tutkimuksen päämääränä on selvittää, onko yrittäjyysasenteissa alueellisia eroja, millaisia erot ovat ja mitkä taustatekijät vaikuttavat niihin. Tulosten perusteella tullaan esittämään suosituksia kehittämistoimenpiteiksi, jotka osaltaan voisivat vaikuttaa yrittäjyysekosysteemien kehittymiseen etenkin kasvukeskusten ulkopuolisilla alueilla.

Apuraha käytetään aineiston analysointiin, tulosten raportointiin ja tiedottamiseen. Työryhmään kuuluvat Ulla Lehtisen lisäksi erikoistutkija Katariina Ala-Rämi ja dosentti Kyllikki Taipale-Erävala Itä-Suomen yliopistosta sekä tohtoriopiskelijat Jouni Hintikka ja Leena Eskola, joiden väitöskirjatyötä apuraha tukee.

Lue lisää: https://www.lsr.fi/kierroksen-2022-apurahat/

Viimeksi päivitetty: 16.12.2022