Maaliskuun tapahtumia opiskelijoille

Unelmatyöpaja: Ryhmä kokoontuu torstaisin kello 14.00-15.45, 17.3., 24.3., 31.3. ja 7.4.2022
Hyväksyntää arkeen -ryhmä: Ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 12–14: 22.3., 29.3., 5.4, 12.4., ja 19.4.

Unelmatyöpaja

Unelmatyöpajassa selkiytetään omia tulevaisuuden ajatuksia ammatinvalintaan, uraan ja omaan itseen liittyen. Työpajan aikana käytetään eri taiteen muotoja (kuvataide ja kirjoittaminen) apuna oman tulevaisuuden hahmottamiseen. Työpaja sopii opiskelijoille, jotka miettivät esimerkiksi omaa urapolkuaan, valintojaan, mahdollisuuksiaan ja ammatti-identiteettiään. Työpajan teemoja ovat mm.: Millainen minä olen? Mitkä asiat minua kiinnostavat? Millaisena näen tulevaisuuteni? Konkreettiset tavoitteeni?

Ryhmään mahtuu mukaan 10 opiskelijaa. Voit hakea lähettämällä sähköpostiviestin osoitteeseen: pauliina.junnikkala@oulu.fi. Ilmoittautuminen on auki 3.3.2022 saakka tai kunnes ryhmä on täynnä.

Ryhmä kokoontuu torstaisin kello 14.00-15.45, 17.3., 24.3., 31.3. ja 7.4.2022. Tapaamiset ovat Linnanmaan kampuksella (KK238).

Ryhmän vetäjät: opintopsykologi Pauliina Junnikkala ja ura-ohjaaja Salla Herrala.

Hyväksyntää arkeen -ryhmä

Ryhmä antaa sinulle välineitä stressin lievittämiseen ja opiskelukyvyn tukemiseen psykologisen joustavuuden keinoin. Ryhmän sisältö pohjautuu hyväksymis- ja omistautumisterapian periaatteisiin.  Ryhmässä valmistaudutaan kertojen teemoihin tutustumalla etukäteen Hyväksyntää arkeen - Moodle-kurssin materiaaleihin.

Ryhmäkertojen teemat:

1. Hyvinvoinnin tukipilarit
  2. Arvotyöskentely
  3. Ajatukset ja tunteet
  4. Hyväksyvä ja tietoinen läsnäolo
  5. Kertaus

Ilmoittaudu lähettämällä sähköpostia 13.3. mennessä osoitteeseen sara.tiainen@oulu.fi Kerro ilmoittautumisessa, missä tutkinto-ohjelmassa opiskelet. Ryhmään otetaan 10 opiskelijaa.

Ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 12–14: 22.3., 29.3., 5.4, 12.4., ja 19.4. Tapaamiset ovat Linnanmaan kampuksella (KK238).

Ryhmän vetäjät: Opintopsykologit Kiia Kilponen ja Sara Tiainen.

Muistattehan myös KTK:n ja HUTKn yhteisen urailtapäivän 3.3.2022, kello 14-16.00 Tellus Backstagella.

Urailtapäivän on kohdistettu kaikille omaa suuntaa ja tulevaisuutta pohtiville alan opiskelijoille. Paikalla ovat työelämän asiantuntijat koulumaailmasta, tapahtuma- ja kulttuuripuolelta sekä rekrytoinnista.

Iltapäivän aikana on mahdollisuutta kuunnella asiantuntijoiden lyhyitä haastatteluita ja saada tietoa kesätyöhausta, harjoittelupaikan etsinnästä, tulevaisuuden työelämän tarpeista ja opetusalalla työskentelyn ja sinne rekrytoinnin konkretiasta.

Lisäksi osallistujat ovat tervetulleet kiertelemään ständeillä ja tarkastuttamaan CV:tä, juttelemaan omista mahdollisuuksistaan, testaamaan liikunnan ja oppimisen yhteyksiä sekä juomaan kupin kahvia tai teetä. Tarjolla myös pieniä selviytymispakkauksia arkeen ja hyvinvointiin! Mukaan voi osallistua zoom-linkillä: zoom-linkki KTK:n ja HUTK:n urailtapäivään

Terveisin

Pauliina Junnikkala

Opintopsykologi, PsM, KM | Study Psychologist, M.Psych, M.Ed.

Koulutuspalvelut | Academic Affairs

Oulun yliopisto | University of Oulu