Muistutus opiskelijoille: Oulun yliopiston opiskelijoille suunnattu sähköpostiliikenne siirtyy student.oulu.fi-osoitteisiin 14.3.2022 alkaen.

Uudistuksen perusteena on sähköpostiliikenteen tietosuojan paraneminen ja sähköpostin saavutettavuuden varmistaminen. Uudistus koskee vain niitä opiskelijoita, jotka eivät ole aiemmin käyttäneet student.oulu.fi-osoitetta opiskeluun liittyvässä viestinnässä.

Opiskelijoiden asiointisähköposti määräytyy opintotietojärjestelmässä (aik. Oodi, nyk. Peppi). Asiointisähköpostina ryhdytään käyttämään 14.3.2022 lähtien student.oulu.fi- päätteisiä sähköpostiosoitteita. Tarvittaessa student.oulu.fi-osoitteesta voi tehdä uudelleenohjauksen johonkin muuhun sähköpostiosoitteeseen. Yliopiston suositus kuitenkin on, että opiskeluasioinnissa käytössä olisi vain student.oulu.fi-osoite.

Jos tunnuksesi on luotu ennen elokuuta 2019 etkä ole vielä ottanut käyttöösi yliopiston O365-palvelua, aktivoi se nyt: Eikö O365 ole vielä käytössäsi?

Edelleenlähetyksen toiseen sähköpostiosoitteeseen voi asettaa seuraavalla tavalla:
1. Kirjaudu sähköpostitiliisi osoitteessa http://o365.oulu.fi
2. Kirjauduttuasi sisään Outlook Web Appiin, valitse oikeassa yläkulmassa näkyvä ratas ja valitse Asetukset.
3. Valitse Lähetä sähköpostisi edelleen
4. Tili > Liitetyt tilit -sivulla: kirjoita sähköpostiosoite, johon postisi käännetään Lähetä sähköpostini edelleen osoitteeseen: -tekstikenttään
5. Voit halutessasi asettaa ruksin Säilytä edelleenlähetetyistä viesteistä kopio Outlook Web Appissa – laatikkoon.
6. Valitse Aloita uudelleenlähetys ja lopuksi Tallenna.

Viimeksi päivitetty: 1.2.2022