Nivalan Teollisuuskylältä lahjoitus tieteen tukemiseen

Nivalan Teollisuuskylä Oy:n hallitus päätti lahjoittaa Kerttu Saalasti säätiölle tulevan juhlavuoden kunniaksi 10.000 euroa alueen tieteen tukemiseen. Toimitusjohtaja Kaisa Liinamaa ojensi lahjoituksen säätiön asiamies Matti Muhokselle.

Vuosi 2020 on Kerttu Saalasti säätiön ja Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutin 20-vuotisjuhlavuosi. Säätiö edistää Pohjois-Pohjanmaan eteläosan elinkeinoelämän monipuolistumista ja kilpailukykyä sekä tukee alueen yliopistollista tutkimus- ja koulutustoimintaa mm. apurahoilla ja osallistumalla Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutin tutkimus- ja kehittämishankkeiden rahoittamiseen.

-Nivalan Teollisuuskylä on erittäin merkittävä yhteistyökumppani työssämme, jonka fokuksena on mikroyritysten toiminnallisen erinomaisuuden vahvistaminen, professori, instituutin johtaja Matti Muhos totesi.

-Yhteinen haasteemme Teollisuuskylän ja muiden kumppaneidemme kanssa on kasvun ja kansainvälistymisen edellytysten vahvistaminen. Lahjoitus tukee tätä toimintaa, Muhos sanoi.

Viimeksi päivitetty: 24.11.2021