Nyt on aika hakea vaikuttamaan - Uudet opiskelijaedustajat valitaan tänä syksynä

Haut hallinnon opiskelijaedustajiksi alkavat 20.9. ja 18.10. osoitteessa halloped.fi. Kaikkiin tehtäviin etsitään uusia opiskelijoita!

Oulun yliopistossa opiskelijoita edustavat opiskelijat, joita kutsutaan hallopedeiksi. Halloped, eli hallinnon opiskelijaedustaja, on opiskelijoiden äänen esiintuoja päätöksenteossa eli opiskelijoiden edustaja. Nyt on aika hakea vaikuttamaan. Hallopediksi voi hakea kuka tahansa OYY:n jäsen, joita ovat mm. kaikki Oulun yliopiston kandi- ja maisteriopiskelijat.

Hallopedit osallistuvat kokouksiin ja ilmaisevat siellä opiskelijoiden mielipiteen käsiteltäviin asioihin ja kertovat sitten toisille opiskelijoille, mitä kokouksissa on päätetty. Hallopedit tekevät yhteistyötä erityisesti toisten hallopedien, ainejärjestönsä ja OYY:n kanssa. Oulun yliopistossa hallopedejä on yli toista sataa ja he vaikuttavat kaikkialla aina yliopiston johdosta yksittäisiin tutkinto-ohjelmiin asti. Myös YTHS:n, opiskelijaravintoloiden ja Tutkijakoulun toiminnassa on mukana hallopedejä.

Haku Oulun yliopiston hallitukseen alkaa 20.9.2021 ja haut kaikkiin muihin halloped-paikkoihin 18.10.2021. Kaikkiin tehtäviin etsitään uusia opiskelijoita!

Hakeminen tapahtuu halloped.fi -sivuston kautta, jonne kirjaudutaan HAKA-tunnuksilla. Halloped.fi -sivulta löytyvät kaikki paikat, jonne valitaan hallopedejä. Valinnat hallopedeistä tekee joko OYY:n hallitus tai edustajisto hakemusten perusteella. Valittujen hallopedien kaksivuotinen toimikausi alkaa vuoden 2022 alusta ja OYY kouluttaa heidät tehtävään. Yliopisto maksaa kokouspalkkiot osasta pesteistä.

MIKÄ?

Hallopedhaku 2021