Ohje tilanteeseen, jos haluat vaihtaa sähköpostiosoitteesi Moodleen tai jos sähköpostiosoitteesi puuttuu Moodlessa

Moodle-oppimisympäristö saa opiskelijan nimi- ja sähköpostitiedot Peppi-järjestelmästä. Jos haluat vaihtaa sähköpostiosoitteesi Moodleen tai jos kirjauduttuasi Moodleen sinulle avautuu käyttäjäprofiilisivusi ja et pääse etenemään sivulta, niin kirjaudu Peppi-järjestelmään ja muuta siellä omissa yhteystiedoissasi "Muu sähköposti" -kenttään haluamasi sähköposti ja tallenna muuttuneet tiedot.

Huom! Tämä ohje on voimassa 13.3.2022 asti, jonka jälkeen Oulun yliopiston opiskelijoille suunnattu sähköpostiliikenne siirtyy student.oulu.fi-osoitteisiin: Oulun yliopiston opiskelijoille suunnattu sähköpostiliikenne siirtyy student.oulu.fi-osoitteisiin 14.3.2022 alkaen
Tästä lähtien myös Moodle-oppimisympäristöön tulee sinulle opiskelijana automaattisesti student.oulu.fi -sähköpostiosoite.

Sähköpostiosoitteesi vaihtaminen Moodleen

Moodle-oppimisympäristö saa opiskelijan nimi- ja sähköpostitiedot Peppi-järjestelmästä. Jos haluat vaihtaa sähköpostiosoitteesi Moodleen, niin kirjaudu Peppi-järjestelmään ja muuta siellä omissa yhteystiedoissasi "Muu sähköposti" -kenttään haluamasi sähköposti ja tallenna muuttuneet tiedot. Älä jätä tätä kenttää tyhjäksi, koska tyhjä kenttä aiheuttaa sinulle käyttökatkon Moodleen.

Sähköposti päivittyy Moodle-oppimisympäristöön seuraavana päivänä kirjautuessasi Moodle-oppimisympäristöön. Voit käyttää samaa sähköpostiosoitettasi sekä "Sähköposti" että "Muu sähköposti" -kentissä.

Sähköpostiosoitteesi puuttuu Moodle-oppimisympäristössä

Jos kirjauduttuasi Moodle-oppimisympäristöön sinulle avautuu oma käyttäjäprofiilisivusi ja et pääse siltä eteenpäin, tulee sinun käydä Peppi-järjestelmässä tarkistamassa omat yhteystietosi ja tarkistaa, ovatko sinulla merkittyinä sähköpostiosoitteet sekä "Sähköposti" että "Muu sähköposti" -kentissä.

Jos sinulta puuttuu Peppi-järjestelmän omista tiedoissasi "Muu sähköposti", lisää sähköpostiosoite tähän "Muu sähköposti" -kenttään. Sähköposti päivittyy Moodle-oppimisympäristöön seuraavana päivänä kirjautuessasi Moodle-oppimisympäristöön.

Ohjeet: Opiskelijan sähköpostiosoitteen päivittyminen Peppi-järjestelmästä Moodle-oppimisympäristöön

Viimeksi päivitetty: 12.1.2022