Ongelmia Scopus-tietokannan käytössä

Scopuksessa on viime aikoina ilmennyt ongelmia tietokantaan pääsyssä ja hakutulosten näkymisessä. Palveluntarjoajan mukaan hakutuloksiin liityvä ongelma on nyt saatu ratkaistua. Tässä muutama keino, joita kannattaa mahdollisissa ongelmatilanteissa kokeilla.

Ensiavuksi kannattaa ​tyhjentää selaimen välimuisti ja evästeet selaimen asetuksista. JavaScript ja evästeet täytyy myös olla sallittuna. Mikäli edellä mainitut keinot eivät auta, kannattaa kokeilla eri selainta: esimerkiksi vaihtaa Chromesta Edgeen.

Selaimen versiolla voi myös olla merkitystä. Scopuksen käytössä suositellut selaimet:

  • Google Chrome (viimeisimmät 3 versiota)
  • Mozilla Firefox (viimeisimmät 3 versiota)
  • Apple Safari (viimeisimmät 2 versiota)
  • Microsoft Edge (viimeisimmät 3 versiota)

Jos ongelmat kuitenkin jatkuvat, otathan yhteyttä kirjastoon osoitteeseen elele@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 17.2.2023