Ota käyttöösi digitaalinen kielityökalu MOT-kielipalvelu

Oulun yliopistolla ja Oamkissa on käytössä kotimainen MOT Kielipalvelu, jota voit hyödyntää kielten opiskelun tai työsi tukena. Kirjautuminen palveluun onnistuu nyt kätevästi Oulun yliopiston tai Oamkin käyttäjätunnuksella.

Kaikilla laitteilla verkossa toimiva MOT Kielipalvelu on luotettava ja helppokäyttöinen kielityökalu, joka auttaa tuottamaan ja ymmärtämään kieliä tehokkaammin ja tarkemmin.

Oulun yliopiston ja Oamkin opiskelijat ja henkilökunnan jäsenet voivat kirjautua MOT Kielipalveluun 24.1.2023 alkaen myös Haka-tunnuksillaan.

Palvelu sisältää

• laajat ja laadukkaat MOT Sanakirjat® erikoisalan sanastoineen
  • sanakirjasisältöä mm. Kotimaisten kielten keskukselta, Oxford University Pressiltä, NE:ltä ja Dudenilta
  • tekstin ymmärtämistä tukevan MOT Kääntäjän®
  • oikeakielisyyttä tukevan MOT Kielentarkistimen®

Hakutulokset sisältävät runsaasti kielioppitietoa ja käyttöesimerkkejä. Tutustu palveluun katsomalla lyhyt video.

Ota MOT Kielipalvelu käyttöön näin:

1. Mene osoitteeseen www.sanakirja.fi ja klikkaa oikeasta yläkulmasta Kirjaudu.
  2. Valitse organisaatiosi Yliopisto tai ammattikorkeakoulu -valikosta ja klikkaa Haka Login.
  3. Voit kirjautua palveluun aina tarvittaessa uudelleen Haka-tunnistautumisella. Selain muistaa kirjautumisen siihen asti, kunnes välimuistityhjennetään tai palvelu päivittyy.

Huom! Kun olet kirjautuneena korkeakoulun sisäverkkoon, MOT Kielipalvelu toimii myös ilman tunnistautumista osoitteessa www.sanakirja.fi.

Viimeksi päivitetty: 25.1.2023