Ota uusi eduroamin sertifikaatti käyttöösi

Oulun yliopiston Eduroam-palvelimeen on asennettu 8.12.2022 uusi sertifikaatti. Aseta läppärisi, tablettisi ja/tai puhelimesi langaton eduroam-yhteys käyttämään uutta sertifikaattia, sillä niiden eduroam-profiili ei enää toimi vanhalla sertifikaatilla.

Henkilökunnan Univ-laitteilla uuden sertifikaatin ottaminen käyttöön tapahtuu helposti, muilla laitteilla vanha eduroam-profiili tulee ensin poistaa eli valita toiminto Unohda/Forget. Sen jälkeen eduroam on asennettava uudestaan. Asennuksen aikana kysytään käyttäjätunnusta. Kirjoita oma tunnuksesi muodossa tunnus@univ.yo.oulu.fi tai tunnus@student.oulu.fi.

Windows / Univ-laite

Windows-laite ilmoittaa uudesta sertifikaatista, kun laite on eduroam-verkon toiminta-alueella. Hyväksy se painamalla Connect/Yhdistä. Jos se ei auta, poista vanha eduroam-profiili ja asenna eduroam uudestaan. Ongelmatilanteessa kannattaa käynnistää laite uudelleen.

Android, iOS

Poista ensin vanha eduroam-profiili. Hae Geteduroam-sovellus laitteen omasta sovelluskaupasta ja asenna laitteeseesi. Uusi profiili syntyy asentamisen yhteydessä.

Muut laitteet

Poista vanha eduroam-profiili. Hae käyttöjärjestelmän mukainen eduroamin asennuspaketti sivustolta https://cat.eduroam.org ja asenna eduroam. Uusi profiili syntyy asentamisen yhteydessä.

Lisätietoa ohjesivulta: Langaton verkkoyhteys (OY) (oulu.fi)

Viimeksi päivitetty: 8.12.2022