Oulun yliopisto ja Oamk tarjoavat opiskelupaikkoja ukrainalaisille

Oulun yliopisto ja Oulun ammattikorkeakoulu (Oamk) osoittavat tukensa ukrainalaisille tarjoamalla opiskelumahdollisuuksia Ukrainasta pakeneville korkeakouluopiskelijoille.

Opiskelijat voivat hakea EU:n rahoittamia Erasmus-vaihtopaikkoja syksylle 2022. Korkeakoulut huolehtivat liikkuvuusjärjestelyistä ja myöntävät Erasmus+ -apurahoja niihin oikeutetuille opiskelijoille.

Opiskelupaikkoja on tarjolla rajoitetusti. Oulun yliopistossa haettavia paikkoja on noin 20, ja avoimia ohjelmia on kaikkiaan neljässä tiedekunnassa. Oamkissa haettavia opiskelupaikkoja on muun muassa sote- ja it-alan tutkinto-ohjelmissa, ja vapaita paikkoja on noin 10.

Kiinnostuneet hakijat voivat olla korkeakouluihin yhteydessä sähköpostitse. Lisätietoja on saatavilla korkeakoulujen verkkosivuilla. Haku päättyy 27.5.2022.

Lisätietoja:

The University of Oulu opens study opportunities for Ukrainian higher education students (englanninkielinen uutinen, jossa tarkemmat tiedot hakemisesta)

Oulun yliopisto: Sota Ukrainassa -sivut

Oamk: Advice and study opportunities for Ukrainians