Oulun yliopisto ja Rastor-instituutti yhteistyöhön – suomalaisen työelämän kilpailukyky kehittyy yhdistämällä ammatillinen ja akateeminen koulutus

Oulun yliopisto ja aikuiskoulutusta tarjoava Rastor-instituutti ovat allekirjoittaneet kumppanuussopimuksen. Sopimuksen tavoitteena on tarjota yhdessä suomalaista työelämää uudistavaa täydennyskoulutusta organisaatioille. Koulutuksissa yhdistetään akateeminen, tutkittu tieto ammatilliseen, työelämälähtöiseen koulutukseen.

”Koulutusyhteistyö tukee myös yritysten kilpailukyvyn kehittymistä, sillä innovaatiot syntyvät erilaisuuden kohtauspisteissä”, sanoo kasvu- ja kehitysjohtaja Topi Järvinen Rastor-instituutista.

”Työelämässä tulee pohtia, mitä esimerkiksi kauppatieteilijä voi oppia merkonomilta tai toisinpäin. Vastuullinen toiminta on myös osaamisen systemaattista kehittämistä ja työkalu tähän on koulutus”, jatkaa liiketoiminnan kehittämispäällikkö Marika Koivuniemi Oulun yliopistosta.

Oulun yliopiston ja Rastor-instituutin yhteistyön ensimmäinen vaihe on ”Oppimisen johtamisen malli – Kilpailuetua edelläkävijöille” -valmennus. Valmennus auttaa yritystä ottamaan käyttöön toimintatavan, jolla parannetaan yrityksen oppimisvalmiutta, kilpailukykyä sekä henkilöstön työhyvinvointia. Valmennuksessa opitaan tunnistamaan yrityksen käytössä olevaa osaamista sekä osaamisen kehittymistä tukevat ja estävät asiat. Näin löydetään ratkaisuja toiminnan kehittämiseen sekä oikeiden, tuottavuutta ja kilpailukykyä lisäävien tekijöiden tunnistamiseen ja vahvistamiseen.

Yhteistyön hyödyistä työelämälle kerrotaan lisää webinaarissa ”Yhdessä pidemmälle – kiihdytä kasvua osaamista ja kilpailutekijöitä johtamalla”. Maksuton webinaari järjestetään tiistaina 9.5.2023 klo 10–11.

Katso Yhdessä pidemmälle – kiihdytä kasvua osaamista ja kilpailutekijöitä johtamalla -webinaarin ohjelma ja ilmoittaudu mukaan.

Viimeksi päivitetty: 14.4.2023