Oulun yliopisto vihkii tällä viikolla 21 kunniatohtoria – virittäydy juhlatunnelmaan podcastien merkeissä

Oulun yliopiston 11. tohtoripromootio järjestetään perjantaista sunnuntaihin 27.–29.5.2022. Samalla vihitään yhteensä 21 tiedekuntien valitsemaa kunniatohtoria. Kunniatohtoreilla on merkittäviä tieteellisiä tai Oulun yliopiston kannalta merkittäviä yhteiskunnallisia ansioita. Kunniatohtoriksi vihkiminen on korkein huomionosoitus, jonka yliopisto voi henkilölle osoittaa.
Aarno Palotie smiling for camera.

Voit nyt virittäytyä promootiotunnelmaan kuuntelemalla kunniatohtoreiden haastatteluja Kunniatohtorit tutuksi -podcastista. Keskusteluissa kuullaan tarinoita kunniatohtoreiden elämästä, saavutuksista ja heidän yhteyksistään Oulun yliopistoon. Haastateltavina ovat muun muassa toimittaja ja tietokirjailija Helena Petäistö, professori Aarno Palotie (kuvassa) ja toimitusjohtaja Risto Murto sekä vuonna 2019 Nobel-palkinnon saanut Sir Peter Ratcliffe ja LinkedInin perustajiin kuuluva Reid Hoffman. Haastattelut on tehty jo keväällä 2020, jolloin promootio oli alun perin tarkoitus järjestää.

Tietoa vihittävistä ja aiemmin Oulun yliopistossa promovoiduista kunniatohtoreista

Promootioakti ja kulkue lauantaina 28.5.

Pääjuhlaa eli promootioaktia on mahdollista seurata suorana verkkolähetyksenä lauantaina 28.5. klo 12 alkaen. Tohtoreille luovutetaan vihkimisen yhteydessä tohtorin tunnusmerkit, tohtorinhattu, miekka ja diplomi. Lähetyksen linkki julkaistaan yliopiston verkkosivulla.

Yliopistoyhteisö ja kaupunkilaiset ovat tervetulleita seuraamaan myös promootiokulkuetta lauantaina 28.5. noin klo 15.30 alkaen. Kulkue etenee Mannerheimin puistosta suoraan Kirkkokatua pitkin kirkolle. Sateella kulkuetta ei järjestetä.

Biokemian ja molekyylilääketieteen tiedekunnan ja lääketieteellisen tiedekunnan kunniatohtoreiden seminaari järjestetään perjantaina 27.5.2022 klo 10–12 Kontinkankaan kampuksella.

Promootiotunnelmia voi jakaa ja seurata sosiaalisessa mediassa tunnisteella #UniOuluConferment

Viimeksi päivitetty: 24.5.2022