Oulun yliopiston opiskelijavalinnan tulokset on julkaistu

Oulun yliopiston opiskelijavalintojen tulokset on julkaistu. Opinnot syksyllä 2022 yliopiston kandidaatti- ja maisteriohjelmissa aloittaa noin 2700 uutta opiskelijaa.

Uusista opiskelijoista suurin osa valittiin ylioppilastutkintotodistuksen perusteella. Muut opiskelupaikat täytettiin valintakokeiden, avoimen yliopiston opintojen tai aiempien tutkintojen perusteella.

Kaikki korkeakoulujen kevään toisen yhteishaun valinnan tulokset julkaistaan 8.7. mennessä. Opiskelupaikan vastaanottamisesta tulee ilmoittaa 15.7. klo 15.00 mennessä Oma Opintopolku -palvelussa. Varasijalta voi tulla valituksi 2.8. saakka. Valintojen etenemistä kannattaa seurata Oma Opintopolku -palvelussa.

Kesän aikana järjestetään uusille opiskelijoille verkkoinfoja opintojen aloituksesta. Infoissa pääsee tapaamaan nykyisiä opiskelijoita, omaopettajia, koulutussuunnittelijoita ja opiskelu- ja uraohjaajia. Tapaamiset ovat katsottavissa myös tallenteina.

Syksyllä haku saamen kieltä ja kulttuuria painottavalle varhaiskasvatuksen alalle

Seuraava kuluvan vuoden yhteishaku järjestetään 31.8.–14.9.2022. Oulun yliopisto on ensimmäistä kertaa mukana syksyn yhteishaussa kahdella varhaiskasvatuksen sekä varhaiskasvatuksen erityisopettajan hakukohteellaan. Näiden saamen kielen ja kulttuurin erityistarpeet huomioivien varhaiskasvatuksen opettajankoulutusten tavoitteena on lisätä varhaiskasvatuksen pedagogista osaamista ja asiantuntijuutta saamelaisalueella saamen kieltä ja kulttuuria arvostaen sekä vastata alueen suureen opettajatarpeeseen varhaiskasvatuksen alalla.

Seuraava varsinainen yhteishaku toteutetaan keväällä 2023 ja silloin haetaan syksyllä 2023 alkaviin opintoihin. Hakuaika on 15.–30.3.2023.

Ohjeet ja tallenteet opintonsa aloittaville

Viimeksi päivitetty: 19.8.2022