Pepin uusi versio käytössä - tutustu uusiin toiminnallisuuksiin

Oulun yliopiston Peppi-järjestelmä on päivitetty versioon 4.6.0, jossa on toteutettu teknisiä korjauksia aiemmin havaittuihin ongelmiin sekä virhetilanteisiin. Uusi versio sisältää yleisiä saavutettavuuspäivityksiä ja uusia käytettävyyttä parantavia toiminnallisuuksia, joita esitellään tarkemmin alempana.

Kehitämme Peppiä jatkuvasti myös tulevaisuudessa. Pepin seuraava suunniteltu versiopäivitys ajoittuu keväälle 2024. Peppiä kehitetään käyttäjälähtöisesti ja otamme mielellämme vastaan palautetta osoitteeseen peppi@oulu.fi.

Saavutettavuus

Versiossa on parannettu Pepin visuaalista ja koneellista saavutettavuutta lisäämällä ruudunlukijan ja näppäimistön toiminnallisuuksia verkkosisällön kansainvälisen Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1-ohjeistuksen mukaisesti. Versiossa on lisätty tekstivastineita sekä korjattu kontrasteja ja näppäimistöllä etenemistä loogisesti. Opiskelijan työpöydän mobiilisaavutettavuutta on parannettu korjaamalla taulukoiden asettelua. Opiskelijan työpöydän saavutettavuuskorjauksiin kuuluu esimerkiksi parannettu näppäimistökohdistuksella liikkuminen eri välilehdillä sekä osoitin- tai näppäimistökohdistuksella esiin tuotavan sisällön kontrollointi.

Osaamisen tunnustaminen

• Esihakemus on muuttunut tavalliseksi hyväksilukuhakemuksesi luonnoksen tallennuksen jälkeen. Tämä on korjattu ja hakemus säilyy esihakemuksena tallennuksen jälkeen.
  • Hyväksilukuhakemuksessa tulee edelleen käyttää pistettä desimaalimerkkinä, kun ilmoittaa opintojen laajuuksia desimaalilukuina.

Opintosuoritukset

Opintosuoritukset-näkymään on lisätty toimintopainike, josta avautuu suoritushistoria. Näet suoritushistoriasta esimerkiksi uusintatenttien arvosanat tai opintosuoritusten korjaukset. Arviointihistoria avautuu huomiopainikkeesta, joka näkyy Opintosuoritukset-sivulla suoritetun opintojakson nimen edessä.

Viimeksi päivitetty: 4.12.2023