Puhutaan ympäristötunteista -vertaisryhmä kasvitieteellisellä puutarhalla

Millaisia tunteita ilmasto- ja ekokriisi herättävät? Tarvitsetko tukea haastavienkin tunteiden kanssa elämiseen?

Mitä?

Tule mukaan vertaisryhmään juttelemaan ympäristötunteista virkistäviin kasvitieteellisen puutarhan tiloihin! Ryhmä on avoin kaikille nuorille (15-29-vuotiaat). Saat tapaamiskerroilla vertaistukea sekä tietoa ja taitoja erilaisten ympäristötunteiden tunnistamiseen ja niiden kanssa pärjäämiseen. Tule rohkeasti mukaan jakamaan ajatuksiasi ja saamaan vinkkejä muilta!

Milloin ja missä?

Ryhmä tapaa viisi kertaa. Kokoontuminen Oulun yliopiston tiedepuutarhan aulassa, josta siirrytään ryhmätilaan. Tarjolla pientä purtavaa.

ma 15.5. klo 13-15
ma 22.5. klo 15:30-17:30
to 1.6. klo 13-15
pe 2.6. klo 13-15
ma 5.6. klo 13-15

Miksi?

Tapaamiskertojen tavoitteena on tunnistaa, nimetä ja käsitellä omia ympäristötunteita sekä hankkia työkaluja mielen hyvinvoinnin vahvistamiseen. Pohjana on Tunne ry:n Ympäristöahdistuksen mieli -hankkeen materiaalit. Ryhmän tarkoituksena ei siis ole esimerkiksi väitellä ilmastonmuutoksesta tai vertailla tehtyjä ympäristötekoja. Tule siis vahvistamaan tunnetaitojasi!

Miten mukaan?

Ilmoittaudu mukaan täältä: https://forms.office.com/e/GqVEtAYHeZ

Lisätietoja: Paula Ratava, paula.ratava(at)ouka.fi, puh. 040 593 1963

Ryhmänvetäjät:

Paula Ratava, Tunne ry:n ympäristötunteiden vertaisohjaaja -koulutuksen käynyt, aineenopettaja, ympäristöasiantuntija, Oulun kaupunki.

Atte Räinä, kestävyyden ja vastuullisuuden projektisuunnittelija, psykologian opiskelija, kauppatieteiden maisteri, Oulun yliopisto.

Emil Laitila, Ilmasto mielessä ja kielessä -kurssin suunnittelija, aineenopettaja (HI, YH), Oulun yliopisto.

Viimeksi päivitetty: 24.4.2023