Tietoa torstain 11.9.2025 M365-ongelmasta
Palvelut saatiin toimimaan uudelleen noin klo 15.40. Jos et päässyt osallistumaan opetukseen häiriön vuoksi, ota yhteyttä opettajaan (opintojakson vastuuhenkilöön) ja kysy mahdollisuutta korvaavaan suoritukseen, ellei opettaja ole jo tiedottanut asiasta.
Tiedoksi, että jos sinulle yritettiin lähettää sähköpostia häiriön aikana, viestit eivät välttämättä tulleet perille. Outlookin kautta lähetetyistä viesteistä lähettäjä sai virheilmoituksen, mutta esimerkiksi Moodlesta lähetetyistä viesteistä ei välttämättä tullut ilmoitusta, vaikka viesti ei olisi mennyt perille. Opettajia on tiedotettu asiasta.
Häiriö johtui päivityksessä käytetystä Microsoftin synkronointityökalusta. Työkalu ei osannut käsitellä useampia ryhmäjäsenyyksiä, joita meillä on käytössä. Ongelma saatiin korjattua päivittämällä työkalu uudempaan versioon. Opiskelijoiden M365-tilien tietoturva ei ole vaarantunut, ja kaikki data on tallessa.