Tietokoneluokkiin on tehty muutoksia

Opiskelijoiden käytössä olleesta VDI-palvelusta on luovuttu lisenssin loppumisen takia ja siirrytty AVD- eli Microsoft Azure Virtual Desktop -palveluun. Mikroluokkien VDI-päätteet on poistettu ja osa niistä on korvattu Windows-tehotyöasemilla.

AVD-etätyöpöytäpalvelua voi käyttää niin yliopiston tietokoneilla kuin myös omilla laitteilla. Siihen tarvitaan vain internet-yhteys, sopiva www-selain ja yliopiston käyttäjätunnus.

Muutokset koskevat alla lueteltuja tietokoneluokkia, joissa on aiemmin ollut ICT-palveluiden ylläpitämiä VDI-päätteitä. Tilat jäävät opetuskäyttöön ja niiden varauskalenterit pysyvät ennallaan.

• PK247, VDI-päätteet on korvattu 21 tehotyöasemalla
  • PR145, VDI-päätteet on korvattu 21 tehotyöasemalla
  • PK269, VDI-päätteet on poistettu käytöstä
  • TH107, VDI-päätteet on poistettu käytöstä
  • MA336, VDI-päätteet on poistettu käytöstä
  • MA337, VDI-päätteet on poistettu käytöstä

Syksyllä 2022 avataan uusi tietokoneluokka AT122, joka varustetaan 40 tehotyöasemalla.

Lisätietoa:

Viimeksi päivitetty: 14.3.2022