Tuula Salolle Bensow-Äyräpää-palkinto

Suupatologian professori, syöpätutkija Tuula Salolle Oulun ja Helsingin yliopistosta on myönnetty pohjoismainen Bensow-Äyräpää Skandinavian hammaslääketieteen parhaan tutkijan palkinto.
Professori Tuula Salo
Professori Tuula Salo palkittiin torstaina Oslossa. Kuva: Andres Vargas

Palkinnon myönsi Pohjoismaiden vanhin hammaslääkärijärjestö, vuonna 1866 perustettu Skandinaviska Tandläkarföreningen (SkTf). Järjestön myöntämä palkinto on tunnustus korkeatasoisesta ja kansainvälisesti merkittävästä hammaslääketieteen alan tutkimustyöstä.

Professori Tuula Salo on tunnettu suusyöpään liittyvästä tutkimuksestaan. Hän on julkaissut yli 400 tieteellistä artikkelia ja ohjannut yhteensä 38 väitöskirjaa. Hän on laajasti kansainvälisesti verkostoitunut tutkija, joka on onnistunut saamaan tutkimukselleen myös runsaasti yliopistojen ulkopuolista tutkimusrahoitusta. Hänet on listattu myös 1000 parhaan tiedenaisen joukkoon 10 muun suomalaisen kanssa hiljattain julkaistussa Research.comin vertailussa.

Palkinto jaettiin torstaina 3. marraskuuta Oslossa. Tuula Salo on järjestyksessään kuudes suomalainen palkinnon saanut.

Lämpimät onnittelut!

Viimeksi päivitetty: 15.2.2023