Visio yliopiston tulevaisuudesta luodaan yhdessä

Oulun yliopiston hallitus päätti kokouksessaan 24.2.2022 käynnistää pitkän aikavälin visiotyön kampuskokonaisuudesta. Tarkoituksena on tutkia edellytyksiä muodostaa mahdollisimman yhtenäinen kampusalue Oulun yliopiston Oulussa sijaitsevalle toiminnalle asteittain seuraavan 25 vuoden aikana.

Visiotyön valmistelua varten on nimitetty työryhmä, jonka puheenjohtajana toimii ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja, opiskelija Lotta Leinonen (varajäsen opiskelija Viljami Viinikka) ja sihteerinä Oulun yliopiston kehitysjohtaja Johanna Bluemink.

“Työryhmän tarkoituksena on suunnitella prosessi Oulun yliopiston vision luomisesta ja koota se valmiiksi vuoden 2022 aikana. Vision tulisi muodostaa kuva unelmien yliopistosta”, työryhmän puheenjohtaja Lotta Leinonen sanoo.

“Digitalisaatio tulee muuttamaan yhteiskuntaa, koulutusta ja tutkimusta, joten vision on vastattava kunnianhimoisesti tulevaisuuden tarpeisiin”, Leinonen jatkaa.

Visiotyössä osallistetaan yliopistoyhteisöä esimerkiksi tiedekuntien, yksiköiden ja opiskelijajärjestöjen kautta. Lisäksi työssä hyödynnetään yliopistolle olennaisia kansainvälisiä verkostoja, kuten esimerkiksi Eurooppa-yliopisto UNIC -konsortiota.

Työryhmään kuuluvat seuraavat henkilöt:

Minna Abrahamsson-Sipponen, kirjastonjohtaja, yliopiston kirjasto
varalla varajohtaja Minna Koistinen