Yliopisto tarjoaa yliopistoyhteisölle kaksi Ortotopologian lopulliset alkeet -näytöstä – varaa paikkasi

Huippusuosion saanut näytelmä Ortotopologian lopulliset alkeet, joka kertoo edesmenneestä pseudotieteilijästä ja ortotopologian dosentista Aapo Heikkilästä, tulee takaisin syksyllä. Ohjelmistosta on varattu kaksi erillistä näytöstä Oulun yliopistoyhteisölle.
Näyttelijä Mika Nuojua Aapo Heikkilänä kirjoittamassa liitutaululle. Teksti L1 Ortopologian lopulliset alkeet.

Oulun yliopiston opiskelijat ja henkilöstö voivat varata vapaalippuja torstaina 15.9.2022 tai tiistaina 20.9.2022 järjestettäviin yliopistoyhteisön näytöksiin. Lippuja on tarjolla rajoitetusti, ja niitä voi varata keskiviikkoon 7.9.2022 saakka, mikäli paikkoja on vapaana.

Näytelmä esitetään Linnanmaan kampuksella L1-salissa klo 18.00 alkaen. Näytelmä on suomenkielinen, ja sen kesto on 90 minuuttia. Lisätietoa näytelmästä: www.aapolopullisetalkeet.net

Ilmoittautumisen vahvistusviesti toimii pääsylippuna näytelmään, tarkista tarvittaessa roskapostikansiosi.

Viime keväänä esitetyillä huippusuosituilla näytöksillä kerättiin 44 000 euroa Oulun yliopiston opiskelijoiden virkistys- ja mielenterveystyöhön.

Ohjaaja Markku Pölönen: ”Ylitse tieteellisten ansioiden, Aapo Heikkilän elämäntyön merkitys on poikkeusyksilössä, joka antoi Oulun yliopistolle humaanit kasvot ja herätti nykyäänkin erittäin ajankohtaisen kysymyksen: Onko viisasta uhrata huumori ja inhimillinen lämpö aikamme poikkeuksia suvaitsemattoman tehokkuuden alttarille? Ortotopologian peruskäsitteistöön kuuluu Heikkilän kehittämä ultrafiltteri, se ei pelkästään suodata yhtälöistä numeroita pois, vaan nostaa hymyn huulille ja palan kurkkuun: miten rohkea ihminen!”

Lisätietoa yliopistoyhteisön näytöksistä: alumni@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 21.9.2022