Yliopiston hallitus katselmoi ensi vuoden rahoitusta – muutosneuvotteluita koskeva päätös lykkääntyi

Oulun yliopiston hallitus on katselmoinut kokouksessaan 23.8.2022 opetus- ja kulttuuriministeriön alustavaa rahoituspäätöstä vuodelle 2023.

Ministeriön antaman ennakkotiedon perusteella Oulun yliopiston kokonaisrahoitus kasvaisi noin viidellä miljoonalla eurolla verrattuna kuluvaan vuoteen. Lopulliset summat täsmentyvät ministeriön syksyn laskelmien perusteella. Lisäys kuluvaan vuoteen verrattuna on noin kolme prosenttia, mutta samanaikaisesti inflaatiotaso eli yleinen kustannustason nousu on merkittävästi korkeampi.

Kokouksessaan hallitus keskusteli myös kampuskehittämisen pitkän aikavälin visiotyöstä.

Esityslistalla ollut asia muutosneuvotteluiden aloittamisesta lääketieteellisessä tiedekunnassa siirtyi seuraavaan kokoukseen.

Viimeksi päivitetty: 23.8.2022